Daihatsu Cuore: Raam passagierskant komt soms s'nachts 10 cm naar beneden

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0

Ik heb sinds een week een probleem met mijn raam aan de passagierskant.

Het zijn elektrische ramen

Al 2 keer deze week is mijn raam van zichzelf naar beneden gekomen.

Ik heb eens rond gehoord en naar het schijnt kun je dit probleem verkrijgen als jij je accu afkoppelt.

Ik heb mijn accu 2 maanden geleden vervangen door een nieuwe accu, maar het probleem is er nog maar een week.


Kan iemand mij helpen met mijn probleem?






Vriendelijke groeten,


Danny Temmerman

Danny Temmerman

Geplaatst door Danny Temmerman (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Cuore? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Vutter1 (0) PRO, 12 jaar geleden

Vreemde storing.Heeft de auto ook centrale portiervergrendeling, al dan niet origineel???

Danny Temmerman (0), 12 jaar geleden

Ja, het is een auto met orginele centrale portiervergrendeling.

Vutter1 (0) PRO, 12 jaar geleden

Even naar de basis dus.De raambediening loopt via het contact en een schakelaar.Dan zouden er toevallig twee storingen in moeten zitten. Geloof ik niet, dus is het wat anders. Wat niet over het contact loopt en ook in de deur zit is de C.P.V. Deze komen dus ergens met elkaar in kontact. Het raam zal wel zakken op het moment dat je de afstandsbediening in drukt om het portier te sluiten. Dit is een impuls van zo'n seconde of twee, dus tien cm. raam. Alleen de plaats van de storing zien te vinden. Bij de voetenruimte rechts boeven/achter het schoppaneel komt een multiestekker van de deur naar binnen. Deze kan door vocht geoxideerd zijn.Ook in of bij de zekeringenkast kan dit het geval zijn. Beide b.v. als gevolg van een lekke voorruit of slecht (gemonteerd) doorvoerrubber. Ook kan de bedrading in de deur van de CPV en de raambediening ergens contact met elkaar maken.
Dus spelen met de AB van de CPV en tegelijkertijd het raam in de gaten houden en kijken of het raam zakt. Ook kan je de stekker bij de schopplaat lostrekken en los laten en kijken wat er gedurende een paar dagen of weken gebeurd. Let hierbij wel op dat je het portier handmatig op slot moet zetten.
De storing kan ook in de bedrading en stekkers van de linker deur zitten omdat hier ook een aansturing van de rechter deur zit, dus ook de stekkers boven de linker schopplaat en bedrading in linker deur controleren. En vergeet bij dit alles niet: Meten is Weten
Succes

Danny Temmerman (0), 12 jaar geleden

De passagierduer word vergrendeld al ik de bestuurdersdeur vast doe.
Maar het probleem is dat dit fenomeen enkel s'nachts voorkomt als hij buiten staat.
Dan word de deurvergrendeling niet geactiveert en zakt toch nog steeds de ruit.
Kan de ruit niet aangestuurd worden door de ECU door te lage accuspanning?


Danny

Vutter1 (0) PRO, 12 jaar geleden

Dit wordt echt zoeken.Het raam gaat over het contact en de CPV niet.Dus komt er soms een verbinding tot stand tussen beide,alleen waar.De beste remedie is toch stekkers stuk voor stuk om de paar dagen los trekken totdat het raam niet meer zakt.Begin met de stekkers welke links door de stijl de deur ingaan.Controleer op oxydatie.Is het probleem nu over,dat ligt de oorzaak vanaf de stijl en alles in de deur.Schakelaar of een sluiting tussen CPV en raammotor.Blijft het probleem,dan rechts hetzelfde.
De ECU staat buiten al deze systemen.Ook een lege of losgekoppelde accu heeft bij deze auto geen invloed.
Toevallig niet onlangs iets aan de auto gedaan wat onbelangrijk lijkt?

Danny Temmerman (0), 12 jaar geleden

Nee, enkel mijn accu vervangen. Niks aan de bedrading gedaan en niets anders geïnstalleerd.

Hans4040 (300) PRO, 12 jaar geleden

Danny, citeren is niet nodig; gewoon direct antwoorden volstaat.

mvg,
moderator.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.