Renault Laguna: abs + handremlamp+STOP branden.

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: f4p

L.S,

ik heb een probleem met het abs systeem van deze auto, deze doet niet meer mee.
De melding is; internal supply/servo solenoid valve circuit, code df 185. Ik heb de solenoid, van de abs, uitwendig geinspecteerd maar alvorens verder te gaan zou ik graag wat ervaringsdeskundigen aan het "woord" laten. wat is uw ervaring met dergelijke ?

vr.gr,

E Verheijden.

mazout-1

Geplaatst door mazout-1 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

abs pomp defect.

abc (0) PRO, 12 jaar geleden

kan gerepareerd worden door bv actronics

mazout-1 (0), 12 jaar geleden

o.k, alvast bedankt voor de reactie. Enig idee waardoor het probleem veroorzaakt kan zijn, of is het willekeur/ouderdom?

Heeft abc goede ervaring met actronics en heeft iemand nog andere sugesties?

Is er op de after market een adres welke deze abs units levert ?

mazout-1 (0), 12 jaar geleden

l.s,

met een bosch uitlezer komt een gerichter euvel "boven drijven", de schakelaar op de rembekrachtiger zou niet werken. Dit kan een kabelbreuk zijn of falen van de schakelaar, heeft iemand meetwaarden en is dit te vervangen zonder dat e.e.a ingelezen moet worden, is dit dus plug and play? Nog mooier zou zijn als iemand mij de werkplaatsinstructie zou willen mailen of zou kunnen zeggen waar dit te vinden is op "het net".

mazout-1 (0), 12 jaar geleden

L.s,

na wederom een ochtend zoeken, ontluchten en nog wat dingen die bijna niet ter zake zouden kunnen doen, heb ik een "sloop"pomp besteld. Na wat speurwerk blijkt mijn laguna geen pedaaldruk meter op de hoofdremcil en geen verplaatsingsindicator op de bekrachtiger te hebben, een vroeg model? Morgen dus de "sloop"pomp installeren, ik mag hopen dat deze niet ingeleerd moet worden, weet iemand of dit nodig is?

vr.gr,

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

abs zul je in elk geval moeten ontluchten, en dat kan enkel de dealer, weet dus waar je aan begint

mazout-1 (0), 12 jaar geleden

L.s,

bedankt voor de info. Ik ga de pomp er toch alvast zelf opzetten, en kijken of dan de melding weg is, als het ontluchten niet naar voldoening is zal ik toch even langs de dealer moeten. Er is geen mogelijkheid om de abs "vrij te geven"om dan de pomp te ontluchten neem ik aan?,

vr.gr.

mazout-1 (0), 12 jaar geleden

L.s,

pomp zit er op en ontluchten was geen probleem, tip gevolgd van een Renault monteur. Bij de dealer ontlucht hij met contact aan en druk de olie erdoor, dus niet onder vacuum. Alle abs lampen uit, en check control, ok.

Er is nog wel een klein probleempje, alle wielen abs- en, alleen rv niet, deze blokkeert. Het systeem is al door 2 diagnossekasten uigelezen maar er word geen foutmelding meer gegeven, tevens heb ik al 3x ontlucht en een zeer harde pedaal. Dus lucht kan het nu echt niet meer zijn.... , hier ga ik nog eens over nadenken of, wie o wie heeft de gouden tip of ervaring!!

vr.gr

mazout-1 (0), 12 jaar geleden

L.s,

het blijft zo stil!!

Zou het te maken kunnen hebben met een abs ring....? Ik heb geen alarmmelding meer op het dashboard en geen foutmeldingen op de diagnosekast,

vr.gr.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Deze heeft geen losse abs ringen .
Deze zitten verwerkt in de wiellagers.
Kan de dealer controleren met de clip dmv toerentallen per wiel bekijken.
Is de gebruikte abs unit wel goed geconfrigeert ivm type voertuig en uitvoering.
Het zelfde ondeelnummer gemonteerd als de oude abs unit voorbeeld(met esp of zonder).
Wel heel belangrijk.

Heino4267 (225), 12 jaar geleden

Als je geen foutmeldingen krijgt, meet het ABS-systeem de juiste waarden. Je hoeft dus niet verder te zoeken naar ABS-ringen en dergelijke. Als hij op een wiel niets meet of iets verkeerds, krijg je meteen een foutmelding.

Wat mij waarschijnlijker lijkt, is dat de ABS-unit wil ingrijpen op alle vier de wielen, maar dat dat bij het wiel rechtsvoor niet lukt. Lucht in die leiding of zo?

mazout-1 (0), 12 jaar geleden

Beste,

vandaag gemeten en, alle ventielen geschakeld met de Clip, alles ok. Probleem is er nog steeds maar ik ga binnenkort idd nog eens ontluchten, ben benieuwd, iemand nog suggesties?

vr.gr,

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Heb je met de clip erop gereden of je geen afwijkend toerental hebt per wiel.
Misschien draait een wiel zwaarder rond vast zittende rem.

mazout-1 (0), 12 jaar geleden

Hallo,

ook met de clip erop gereden, alle 4 de curven waren identiek. De remmen zitten absoluut los, hier heb ik al genoeg aan gewerkt de laatste week, dank je voor de suggestie. Dus nog wat lucht?? wat denk je?

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Wat is je remdruk op een rollenbank.
Dan moet je toch duidelijke verschillen zien.

mazout-1 (0), 12 jaar geleden

Geen verschil, het verschil is alleen op het wegdek( maakt niet uit wat voor , nat droog etc) merkbaar. Rv blokkeerd.....................
was het maar simpel of, het is een mooie uitdaging!!

mazout-1 (0), 12 jaar geleden

Beste,

tijdje met de auto gereden en wederom ontlucht, probleem opgelost !!

Dank voor de adviezen,

Siem Bijman (140) PRO, 12 jaar geleden

Dank mazout-1 voor de oplosing te vermelden. Zouden er meer moeten doen....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.