Renault Grand Espace: startproblemen.

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 dci 150pk

hallo allemaal, ik heb me een espace gekocht met een kapotte motor. er zat een gat in de motor blok. maar deze is hersteld maar nu heb ik start problemen. daarvoor had hij dit ook. normaal met kapotte motor blok zou die starten maar helaas. nu is de nieuwe motor ingebouwd maar wil niet starten. wie kan mij helpen. ik heb een vermoeden dat de autohandelaar er iets gedaan heeft ofwel is de probleem ontstaan bij de echte eigenaar. ik heb hulp nodig van jullie ,,,,, dus voor alle duidelijkheid. toen ik de auto kocht start hij niet er zat wel een gat in de motorblok. rechstreeks via de starter start hij wel maar met de knop niet.

ieboun

Geplaatst door ieboun (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

63 Reacties

dodgedriver0 (0), 12 jaar geleden

Hallo,
ik denk dat je kaartlezer misschien defect is.Hiermee bedoel ik dat er waarschijnlijk een lipje binnenin afgebroken is.
Op het forum is dit wel terug te vinden hoe het te herstellen is.

Benny.

Safrane10698 (0), 12 jaar geleden

Als dat lipje gebroken is start de auto wel als je de knop ingedrukt houdt.
Ik neem aan dat de startmotor helemaal niet rond gaat bij het indrukken van de knop?
Gaat het startonderbreek lampje uit?

ieboun (0), 12 jaar geleden

[quote=dodgedriver0]Hallo,
ik denk dat je kaartlezer misschien defect is.Hiermee bedoel ik dat er waarschijnlijk een lipje binnenin afgebroken is.
Op het forum is dit wel terug te vinden hoe het te herstellen is.

Benny.[/quote]
maar het is een draadloze kaart

ieboun (0), 12 jaar geleden

maar het is een draadloze kaart

ieboun (0), 12 jaar geleden

dit is mijn eerste renault dat ik koop dus ik begrijp er niks van heren,, maar moet het groen lamje aangaan op de knop of niet

dodgedriver0 (0), 12 jaar geleden

Wanneer ik bij mij de kaart invoer dan brand het lampje.Wat gebeurt er als je de knop ingedrukt houd?

ieboun (0), 12 jaar geleden

helemaal niks. kan dat dat de verkoper ergen een bekende relais heeft uitgehaald dat de koper de auto niet kan starten. want ik wist niet dat er een gat was in de motorblok. anders had ik de auto niet gekocht.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

gaat het rode lampje op het display ook uit als je de kaart in de lezer doet?

abc (0) PRO, 12 jaar geleden

ik denk dat de beveiliging(zekering in de + kabel kappot is.
als je de motor start terwijl die geblokkeerd is brand die door.
je zegt dat ie start als je een plus op de startmotor zet.
krijg je een + op de dikke kabel op de startmotor?

ieboun (0), 12 jaar geleden

ja die lampje op de daschbord gaat uit en de zekeringen zijn allemaal goed. maar de motor draaid als ik die rechstreeks start via de starter. kan de knop kapot zijn... =,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

ieboun (0), 12 jaar geleden

zekering was goed.

Heino4267 (205), 12 jaar geleden

Dus even samenvatten:
- de zekering in de pluskabel is niet kapot
- de handsfree afstandsbediening werkt en het rode knipperlampje in het dashboard gaat uit, dus de startblokkering wordt correct uitgeschakeld
- de logische stap daarna is dat je de startknop indrukt om te starten en dat werkt niet.

@ieboun:
Bij mijn weten wordt de startknop verlicht als de startblokkering is vrijgegeven en de auto klaar is om te worden gestart. Is dat bij jou ook zo:
=> wordt de startknop verlicht?
Als dat niet zo is:
=> heb jij je instructieboekje erbij gekregen?
Daar staan codes in die je met de startknop kan geven door deze een aantal malen achter elkaar in te drukken (niet lukraak uitproberen!). Je kan dan uittesten wat het nog wel doet en wat het niet meer doet.

abc (0) PRO, 12 jaar geleden

het signaal van de startknop loopt via een intern relais in de uch(zekeringkast intrieur).
ik heb zo geen schema bij de hand maar je kunt hier een relais buiten om aansluiten .

ieboun (0), 12 jaar geleden

HALLO ALLEMAAL. het was een relais zeggen ze me in de garage. probleem is opgelost dankzij jullie. want mijn garagist heeft veel woorden maar weinig daden.... kan iemand mij een garage aanduiden waar ik met mijn espace terecht kan, moet geen officiele dealer zijn want die overdrijven nog al een beetje met hun prijzen. ik heb al nu ongeveer een kleine 4000 euro kwijt .

Safrane10698 (0), 12 jaar geleden

Als je die vraag stelt heb ik als enige advies blijf eraf. Daar kan je meer kapot aan maken dan je lief is.
Maar even simpel gezegt als die aluminium kleurige buisjes die over het blok heen lopen eindigen aan een kant allemaal bij de commonrail en de andere zijdes allemaal bij een van de vier injectoren.

Hier alleen maar aanzitten als je weet wat je doet. Een zandkorrel kan al funest zijn.

ieboun (0), 12 jaar geleden

hallo. kan iemand me vertellen waar ik injectoren vind van een espace 2.2 dci 150pk bwj 2004. of geriviseerde. dank u

Safrane10698 (0), 12 jaar geleden

Klik op de overzichtspagina maar eens op de advertentie met revisie injectoren ;-)

ieboun (0), 12 jaar geleden

hallo allemaal. ik heb problemen mijn panoramadak. de binnenste gedeelte gaat tot de helft open en de glazen dak gaat helemaal niet open. wat kan het zijn. als ik de glazen dak probeer open te maken dan hoor ik een klein geluid tik tak. waarschijnlijk van een relais langs de motor van de schuifdak en van de schuif gordijn... kan iemand mij helpen.

ieboun (0), 12 jaar geleden

heb ook nog een probleem. de boord computer duidt de functie (injectie) aan en dan trekt die niet meer op en wanneer de melding niet meer brandt dan trekt e auto heel goed. hab pas nieuwe injectoren gestoken 900 euro.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Tot betrekking open dak.
Draai de knop in gesloten stand en druk dan de knop in en houd deze vast tot het dak geheel gesloten is .
Daarna zo het weer normaal moeten werken.

Laat de auto eens uitlezen kan van alles zijn dat inhouden.
EGR KLEP.
LUCHTMASSAMETER.
TURBODRUK SENSOR.

ieboun (0), 12 jaar geleden

hallo ramjod bedankt de dak is dicht. tot zo

ieboun (0), 12 jaar geleden

hallo was vergeten te vragen. wat voor type olie moet ik gebruiken en na hoeveel kilometers moet ik het verversen

ieboun (0), 12 jaar geleden

halllo allemaal. mijn espace puft langs de injector wat kan het zijn is er iets kapot. hoe kan dat het is een nieuwe motor en n iieuwe injectoren. een soort compres geluid en die dampt langs de injector

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Onder de verstuivers zitten koperenpakkingen die zorgen voor de afdichting tussen verstuiver en cilinderkop.

Is de verstuiver wel goed vastgezet?
Is de verstuiverschacht in de kop brandschoon geen resten vuil aanwezig?
Speciale methode vastzetten verstuivers.
Boutje aan vliegwielzijde met 3Nm vastzetten daarna boutje distributiezijde met 3Nm en daarna boutje vliegwielzijde met 90 graden natrekken.

Dat geldt voor alle verstuivers.

ieboun (0), 12 jaar geleden

hela alles goed. ja inderdaad verstuiver was niet goed vastgemaakt. . . dat is een dikke flater van mijn garage waar ik al zo lang klant ben maar nu is het afgelopen. bedankt

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Prima dat het is opgelost.

ieboun (0), 12 jaar geleden

hello ? weer een probleem. ik heb een omgekeerde oranje kleur drieghoek op mijn scherm staan met de p erin . wat betekent dat. een omgekeerde driehoek met de melding p. de aauto doet niet raar of zo. thanks

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Storing handrem systeem.

Probeer deze te resetten dmv lopende motor en dan tegelijk aan linkerzijde hendel trekken en knop induwen voor ongeveer 10 tellen.
Daarna motor uit en weer starten en kijken ofmelding weg is.
Zoniet laten uitlezen.

ieboun (0), 12 jaar geleden

ok bedankt. ik ga dat morgen onmidelijk doen. tot binnekort weer

ieboun (0), 12 jaar geleden

hallo ? was vergeten om te vragen ? de sproeiers van de koplampen werken niet. zit het aan de zekering en waar vind ik die. tot zo

Safrane10698 (0), 12 jaar geleden

Eerst de ruitensproeier vloeistof helemaal bijvullen, want de koplamp sproeiers doen niet meer mee als hij bijv. Halfvol is. Dimlichten moeten aanstaan. En luister dan eerst even of de pomp van de koplamp sproeiers wel of niet werkt. Als de sproeiers niet omhoog komen (omdat de vast zitten) komt er ook niks uit, maar de pomp doet het dan wel gewoon.

ieboun (0), 12 jaar geleden

hallo ? bedankt voor u reactie. ivb met de koplampsproeiers. heb de watervat volledig gevuld en werken niet. ik hoor alleen de motor van de ruitensproeiers. ik heb zelf de koplampsproeiers met de hand een beetje op en neer getrokken en die zaten niet vast. heeft die ruitensproeier en de koplampsproeier een aparte zekering. ik weet dat ze binnen zitten maar ik weet niet welke zekering en ik kan er moelijk aan komen. het zit allemaal zo krap. kun je me vertellen welke zekering het kan zijn en welke rij en nummer die zit. dank u

Ralf_Jensen (0) PRO, 12 jaar geleden

Je hebt niet echt geluk met je Renault, Max. Tussen 29 november en nu al 6 problemen opgesomd. Tel daarbij de kosten, dan kun je inderdaad spreken over een "Problemcar".

ieboun (0), 12 jaar geleden

hallo ? ja inderdaad. het is mijn eerste renault. nooit gehad. er gaan natuurlijk nog mankementen volgen ? hoop van niet . heb nog van alles bv een tank klep die niet sluit. de egr klep is niet aangesloten enz enz. volgens de verkoper was de wagen 200 procent in orde niet 100 procent

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

De sproeiers worden omhoog gedrukt door de druk dat het pompje levert.

Bumper demonteren en dan ziet men 2 pompjes zitten een voor de ruitensproeiers en een voor de koplampsproeiers.

Ralf_Jensen (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=ieboun]hallo ? ja inderdaad. het is renault. er gaan natuurlijk nog mankementen volgen ? hoop van niet . ns de verkoper was de wagen 200 procent in orde niet 100 procent[/quote]
Max, van zulke auto´s wil je 200% zeker vanaf.! Dat zal de verkoper bedoeld hebben.

Hoop voor je, dat het nu verder meevalt.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Geen garantie op de auto?
Of heb je de auto voor een appel en een ei gekocht.

ieboun (0), 12 jaar geleden

hallo ramjod. ik heb het geprobeerd de P te resetten maar de melding blijft branden. dus gewoon laten uitlezen zegt je. zal ik volgende week doen want nu ga ik een weekje naar de zon. ik moet weer een nieuwe garage zoeken want de mijne wil me niet meer in zijn buurt omdat ik gezegd heb dat hij er niks van bakt. ?????

ieboun (0), 12 jaar geleden

nee nee heb toch een beetje te duur betaald. volgens renault kenners heb ik 2000 euro te veel betaald. ik heb me niet op tijd laten informeren

ieboun (0), 12 jaar geleden

thanks

ieboun (0), 12 jaar geleden

hallo ? ten eerste gelukkig niewjaar allemaal. ??? waar moet de nievau staan van de oliepeil van mijn renault espace 2.2 dci. je hebt gans onder gestreept.nu weet ik n iet waar de olie moet staan . alvast bedankt

ieboun (0), 12 jaar geleden

ja was vergeten. ik krijg de melding difaulant injection. dan trekt de auto geen bal meer. als ik stop en de motoe uitzet 1 minuut dan werkt alles terug normaal. als je fors optrekt naar 120 per uur dan heb ik geen probleem. maar als ik traag naar 120 rijd dan komt het probleem terug. alleen bij koude motor heb ik de probleem niet. dank u

Heino4267 (205), 12 jaar geleden

Je moet voor het oliepeil niet vertrouwen op de indicator in het instrumentenpaneel: bij twijfel (dus zoals bij jou nu) gewoon met koude motor en de auto op een vlakke ondergrond handmatig olie peilen, dat is de enige juiste manier.

De melding met de driehoek en de P duidt op een probleem met je automatische parkeerrem. Ramjod heeft beschreven hoe je die reset. Als dat niet helpt, moet je hem laten controleren/uitlezen bij een Renault dealer. In de tussentijd kan je niet blind vertrouwen op je parkeerrem, dus in de versnelling parkeren. Werkt je parkeerrem nog wel? Dat kan je handmatig uitproberen.

De foutmelding m.b.t. je injectie moet je ook laten uitlezen bij een Renault dealer.

Heb je geen garantie op jouw auto?

ieboun (0), 12 jaar geleden

neen geen garantie op die auto. de handrem werk perfect. de driehoek p brandt en service staat er ook op. . . ja de olie staat ver onder de kruisjes die aandeduidt staan op de peil. mag ik bijvullen toto op de kruisjes of betekenen de kruisjes dat het te veel olie in zit..... en nog een vraag ??? hoe werkt de automatische licht. normaal als het donker wordt gaan die automatisch aan ;;; maar nu dozt hij het niet meer en ik weet niet hoe je het moet activeren. dank u voor u snelle reactie

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Max .
Als ik zo'n auto had gekocht met zoveel problemen zou ik toch eens terug gaan waar je hem hebt gekocht.
Want er komt maar geen eind inzicht met de problemen die je hebt met die auto.

ieboun (0), 12 jaar geleden

ja ik weet. ik ken er ook niks van. volgens de kkoper was de auto in prefevte staat ??? maar nu zit ik met al die problemen. de auto verkopen heeft geen zin want ik krijg er niks meer voor ? ik moet het nu een beetje depaneren tot alles een beetje normaal is. ??? terug gaan naar de verkoper??? helpt niet ? je kent ze wel. verkocht is verkocht en hij zal wel geen tijd besteden aan mij. groetjes

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Automatische verlichting werkt als volgt.
Start auto en doe de licht een paar keer heel snel achter aan /uit.(de stadslichten).
Dan moet de automatische funtie weer zijn geactiveerd.
Zo niet een paar keer achterhalen.

Tot betrekking motorstoring.
Lijkt alsof de turbodruk niet goed is.
Kan heel wat oorzaken hebben.
Advies laten uitlezen.

Heino4267 (205), 12 jaar geleden

Op je peilstok geven de kruisjes het gebied aan waarin het oliepeil mag staan. Je kunt dus bijvullen tot de bovenkant van de kruisjes precies is bereikt.

Als je de olievuldop op de motor losmaakt en in de dop kijkt, is die dan schoon of zit er een witte laag troep in? Dat laatste zou kunnen duiden op water in je olie. Dan is het variërende oliepeil ook verklaard: koppakking lek. Dat zou ook passen bij de foutmelding over de motorloop.

ieboun (0), 12 jaar geleden

hallo. in verband met die oliepeil. ik kan het op de dachboard niet lezen maar ik heb wel de olie peil gecontroleerd en die zat volledig onder en ik krijg geen waarschuwing. ik heb bijgekapt tot op de gestreepte gebied. 2 liter heb ik bijgekapt. waa rkan ik het olienivau dan lezen op de indikator van de dachboard. het is een model van de type 4. bouwjaar 2004. 2.2 dci. en van die sensor voor de automatische licht is gelukt ? het werkt prima ? thanks.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Normaal is het zo wanneer je start geven de streepjes van de koelvloeistoftemp het oliepeil aan.
Daarna spring deze om naar koelvloeistof temperatuur.

ieboun (0), 12 jaar geleden

ahh zo ?? neen dat gebeurdt niet bij mij. als ik contakt inschakel dan staat er niks op. die geeft mij nergens aan van de olie. meschien heb ik dat niet. het is een 2.2 dci van bouwjaar 2004. 150pk. ofwel is er iets mis met een sensor. thaks

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Dat zou kunnen.
Normaal brand er even in groene tekst oil level bij de de treepjes koelvloieistof .
Maar het kan zijn dat je even op je ruitsproeierschalelaar moet drukken om het niveau te kunnen aflezen.
Dat werkt alleen een paar tellen daarna niet meer tenzij je weer opnieuw start.

ieboun (0), 12 jaar geleden

ok. ga het morgen weer proberen. ik heb morgen toch een afspraak met een garage die mij de taal gaat veranderen in het nederlands en de interval op 10.000km gaat zetten. in plaats van 30.000km ??? ik laat u morgen iets weten .. groetjes

ieboun (0), 12 jaar geleden

hey heb nog eens geprobeerd de olie af te lezen op de daschbord en het werkt niet. . . . wat kaan het zijn

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Confrigatie fout klokkenpaneel,sensor defect,bedrading probleem ??

ieboun (0), 12 jaar geleden

neen ? als ik de oliedop losmaak is die zuiver. dus geen troep en water bij de olie kan ik momenteel missen als kiespijn. momenteel is mijn budget zelfs onder 2000 euro dankzij deze auto

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

ben je nog happy met zo'n auto

ieboun (0), 12 jaar geleden

natuurlijk niet... maar ik kan niet meer terug ??? heb al zoveel gerepareert. verkopen ?? wat krijg ik er nog voor ? 3000 euro. is de moeite niet. maar jaa ? ik ben gewoon in de maling genomen door een of ander kieke

ieboun (0), 12 jaar geleden

nu ligt mijn achterpot op de grond. de achter demper . de rubber is kapotgesprongen

Ralf_Jensen (0) PRO, 12 jaar geleden

Max, jij hebt echt je ogen dicht gehad bij de aankoop, hè.........
Dit wordt vast het topic met de meeste reacties..........

zafira2.2dti (0), 12 jaar geleden

nou laat ik ook maar eens wat zeggen in dit oneindige topic, bij mijn scenic is het zo dat ik de regelaar van de cruise controle en de begrenzer in het midden moet zetten voor ik de startknop indruk, en dan krijg ik het oliepeil op mijn dashboard te zien d.m.v blokjes, elk blokje is een halve liter, en ik moet zeggen het klopt tot nu toe wel hoor. ik vind wel dat voor de zekerheid de peilstok niet vergeten mag worden, maar nogmaals het werkt tot nu toe (190000km) wel.

Hans4040 (300) PRO, 12 jaar geleden

Wij hebben de indruk dat het 1e probleem " startproblemen" op 30 november, #15, opgelost is.
Eindeloos doorborduren op dit topic met telkens een nieuw probleem is niet de bedoeling en daarom is dit topic gesloten.

Voor nieuwe problemen dien je een nieuw topic te starten.

Moderatorteam Problemcar.

ieboun (0), 5 jaar geleden

Ok

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.