Renault Laguna: Multiriem loopt van Krukas-poelie

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: k4m710

Beste Renault vrienden,

Ik zit echt met een gigantisch probleem na het herstel van een hoop ellende.

Het probleem was:

- multiriem afgescheurd, tussen distributie gelopen. Moter vast gelopen, na controle 16 kleppen krom en 4 zuigers kapot.
- Nieuwe motor aangeschaft. In gebouwd. Nieuwe distributie riem en spanrol. Nieuw multiriem met nieuwe spanrol en geleide rol.

Auto loopt weer als een zonnetje maar gisteren wilde ik weg gaan en nu hoort mijn vrouw een piepend geluid onder de kap.
Wij weer kijken met een zuur gezicht. Na lang zoeken blijkt nu dat de Nieuwe multiriem 1 rib is opgeschoven op de krukas.

of te wel, de riem heeft 5 ribben waarvan er 4 op de krukas liggen.

Kan iemand me aub helpen met de oplossing van dit probleem.

Gr Stefan

ginnegabber

Geplaatst door ginnegabber (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

bieuwke (0) PRO, 12 jaar geleden

Het feit dat dit gebeurt wijst erop dat de zaak niet in lijn ligt.Nu is het zaak om nauwkeurig uit te zoeken welke poelie uit lijn ligt en wat de reden is.Ik denk dat je aircopomp de boosdoener is.Succes!

RPJdeWeert (0), 12 jaar geleden

Kijk eens goed naar de krukaspoelie. Bij mij had iemand dat ding met een hamer gemonteerd, waardoor er allemaal deuken in zaten en dus een groef op plaatsen helemaal dicht zat. Andere poelie gemonteerd en geen problemen meer.

ginnegabber (0), 12 jaar geleden

Oke Jongens,

Het heeft even geduurt maar de oplossing was toch wel simpel.

Alles lag namelijk netjes in lijn maar toch bleef de riem eraf lopen.

Na 4 riemen heb ik het gevonden en inmiddels hersteld.

De poelie van de dynamo was niet goed. Dit schijnt een vrijloop poelie te moeten zijn.
Dus na 40 euries is alles opgelost. Tenminste wat de riem betreft.

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.