Daihatsu Cuore: Vreemde geluiden Cuore 93

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 0.8

Hoi Allemaal,

Ik heb in Januari van dit jaar een Daihatsu Cuore gehaald toen ik nog in mijn studentenperiode zat.
Ben tegenwoordig aan het werk gedaan maar ik ben zodanig aan de auto gaan hechten dat ik hem voor geen goud zou wegdoen. De auto heeft in de afgelopen 5 a 6 jaar door de vorige eigenaar geen onderhoud gehad. Het mooie aan de auto, hij start en rijdt altijd.

Ik heb in dezelfde auto gereden van een vriend van mij en die was erg pittig en daar staan deze auto's ook om bekend. De mijne kwam niet echt helemaal mee. Ik besloot dat ik de auto een onderhoudsbeurt ging geven, mischien dat de auto hierdoor beter gaat rijden. Ik ben een leek als het komt op autosleutelen maar het internet en youtube kunnen wonderen verrichten.
Heb de volgende dingen aan de auto vervangen:

Olie + oliefilter + nieuwe koperen ring
Luchtfilter
Benzinefilter
Bougies
V-snaar(deze maakte een kloteherrie)

Na deze dingen allemaal vervangen te hebben reed de auto een stuk beter. Je hoorde de motor ook niet meer onregelmatig lopen en de auto stotterde nouwelijks meer. Ik dacht dat ik het heel goed had gedaan. Alleen pas toen de auto rustiger liep en geen lawaai meer maakte door de v-snaar hoorde ik pas allerlei geluiden goed.
Dit zijn de problemen:
1. Bij half gas trekt de auto lekker door, bij volgas intrappen sputtert de auto een beetje en blijft vervolgens op de zelfde snelheid doorrijden.
2. Als ik een sin de zoveel tijd pittig doortrek dan hoor ik een sis-geluid vergelijkbaar met een turbogeluid, kennelijk dus een lek ergens, maar waar(heb als tip van iemand gehad dat dit de koppakking kan zijn ook ik verband met dikke rookwolken bij koude start vrieskou)
3. Hoor een ratelgeluid binnen in de auto afkomstig van onder de motorkap. Ik kan alleen niet vinden wat het is.