Daihatsu Cuore: doet niks in vijfde versnelling

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine

als ik hem in de 5 versnellig doet dan kan ik gas geven wat ik wil maar dan maak hij een hoop toeren maar hij doet niks . andere versnellingen doen het goed.wat zou dat kunnen zijn.alvast bedankt.

cmhoek

Geplaatst door cmhoek (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Cuore? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

tandwiel van 5 versnelling losgelopen

cmhoek (0), 12 jaar geleden

jan hoe kan ik dit repareren of hoe kan ik dit nagaan of is het de moeite om het te maken.

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

ik weet niet of je er bij kunt zonder de bak te demonteren, bij sommige auto's wel, anders een 2e hands bak zoeken

cmhoek (0), 12 jaar geleden

jan mijn kilometerkabeldoet ook gelijk niets meer kan dat er ook iets metemaken hebben en waar zit hij vast.

Vutter1 (0) PRO, 12 jaar geleden

De vijfde versnelling is gecombineerd met de achteruit en zit achter het bolle deksel op de kop van de versnellingsbak.Met enig gepriegel is het mogelijk dit deksel te verwijderen om bij de losgelopen moer te komen.Hiervoor moet de linker motor/versnellingsbak steun verwijderd worden en dan het deksel. Tap wel eerst de olie af of vang de uitlopende olie op. Daarna de bak naar beneden gedrukt zien te krijgen, zodat je langs en onder het binnenscherm komt. De spanstift uit de schakelgaffel tikken en deze compleet met tandwielstel van de as schuiven. Let goed op hoe de gaffel zit en of hij niet overmatig gesleten is.
Het tandwieltje van de snelheidsmeter zit klem passend op de as. Monteer in ieder geval een nieuwe (originele) moeren en eventuele borgplaat.Let er ook op dat de synchromesh weer goed in elkaar komt te zitten.
Succes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.