Renault Clio: trillend stuur bij bocht naar rechts met geluid verandering.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

Als ik op asfalt rechtdoor rijdt voel ik een hele lichte trilling in het stuur.
Bij een bocht naar rechts gaat het stuur meer "bibberen" met enigszins geluid denkend aan wiellager of homokineet.
Bij een bocht naar links is het stuur stil en het geluid weg.
Ik voel geen speling op wiellagers en homokineten, maar vertrouw mijn linker stuurkogel niet.
Zou dit kunnen wat betreft de symptomen?
km stand 158.000




[b]Mededeling: PROBLEMCAR.NL vraagt iedereen die een probleem heeft voorgelegd op het forum ook de oplossing hier weer te vermelden. Degene die helpt om een probleem op te lossen hoort graag hoe het is afgelopen!!! Bij het uitblijven / veelvuldig verzuimen van enig feedback bestaat de mogelijkheid dat u de nieuwe vraag retour krijgt....[/b]

niek8145

Geplaatst door niek8145 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Je mag max 1mm radiale/axiale speling hebben op een stuur/fuseekogel.
Als dat bij jouw geval meer is deze eerst vervangen.

Assen komen vaker voor bij dit model en vooral bij deze km stand.

niek8145 (0), 12 jaar geleden

Moet de complete as vervangen worden of kun je ook alleen de homokineet doen?

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Voor het model wat jij hebt zijn het complete assen homokoneet krijg je niet los.

niek8145 (0), 12 jaar geleden

Bij het onderzoeken of het nou de linker of rechter as was ben ik tot de ontdekking gekomen dat het probleem lag aan een kromme velg.
Nadat ik de auto had opgekrikt en op assteunen gezet heb ik de motor in de 1e versnelling laten draaien.
Het linker voorwiel slingerde echt heel erg, daarna met reserve wiel gereden , en probleem weg.
Morgen even een velg halen dus.
Ramjod bedankt voor het meedenken.

Hans4040 (310) PRO, 12 jaar geleden

Bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.