Daihatsu Charade: Niet starten

Bouwjaar: 1979, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3 cilinder G10

Goeden dag. Ik heb een Daihatsu Charade van 1979, deze heeft de volgende storing: Achteruit de garage uit en na 10 meter sloeg hij af en daarna niet maar aan de praat te krijgen. Gecontroleerd, ontsteking o.k., benzinde toevoer tot aan de carburateur ok, (heeft sinds 1998 een elektrische pomp).Tijdens het starten wat benzine in de carburateur gespoten, sloeg toen aan maar toen ik niet meer sproeide weer af. Wat is de oorzaak, ik zie dat de carburateur nogal ingewikkeld is dus graag suggesties wat te doen. Met vriendelijke groet, Henk van der Zwart

Healb

Geplaatst door Healb (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Charade? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

Henk,
het is toch echt een brandstofkwestie. Had de auto lang stil gestaan? Is het filtertje niet verstopt? Anders zul je toch echt richting de carburateur moeten gaan kijken... sproeiertjes doorblazen wil nog wel eens helpen.
Wat ik onderweg bij zulke gevallen ook nog wel eens doe is tijdens het lopen (misschien een 2e man voor starten) kort je handpalm op de inlaat houden. Door het hoge vaccum wat ontstaat,zuigt ie alle troep op. Maar dan moet ie wel lopen.....

Healb (0), 12 jaar geleden

Maarten. De auto had niet lang stilgestaan, 2 dagen. Je zei , het filtertje verstopt, Welke? Het filter in de aanvoerleiding is schoon, zit er ook 1 in de carburateur? Jouw suggesties ga ik zo uitvoeren, je hoort van mij. Gr. Henk

Healb (0), 12 jaar geleden

Maarten, het is gelukt, het 33 jarig beestje doet het weer, heb met carburateurreiniger de boel weer aan de praat gekregen, bedankt voor de hulp. Met vriendelijke groet, Henk

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

mooi zo! bedankt voor de feedback!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Charade of stel zelf een nieuwe vraag.