Peugeot 206: benzinemeter slaat volledig over

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400

ik had een probleem met de boite . Die heb ik laten vervangen. Maar sinds ik die terug heb staat de benzine wijzer boven de 1 als ik het kontakt aanzet. ( gaat van 0 -1/4 - 1/2 - 3/4 -1 ) . Als het kontakt uitstaat staat die op 1/2 . Volgens de monteur heeft hij niks losgemaakt , behalve de batterij. Aan wat kan dit liggen ? De monteur vind het probleem niet ( en ik ook niet ) ... Met dank

cdadanny

Geplaatst door cdadanny (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 12 jaar geleden

doe voor de grap de wijzer testen
zo heb ik tenminste een keer het opgelost gehad bij een andere auto
gaf een kwart aan toen tank leeg was
nieuwe tankvlotter gemonteerd bleef bij volle tank, een halve tank aangeven
wijzer via computer getest (loopt op van nul naar vol) en sinds dien was bij die auto het probleem verholpen

met boite bedoel je de zekeringkast onder bij je voeten, de bsi (inteligente service centrale)

cdadanny (0), 12 jaar geleden

nee , met boite bedoel ik wel degelijk de vitesseboit. om die reden kan er toch niks te maken zijn met de benzinemeter - vlotter - of vlotterschakelaar ?
Wat bedoel je met wijzer via computer getest ? Kan ik ergens een reset doen of zo ?
Mvg

trucker0werner (0) PRO, 12 jaar geleden

vitesseboit instrumentenpaneel is dat, weet namelijk totaal niet wat vervangen is als je zegt boite (bakje) of vitesseboit, gokken kan ook maar zegt ook niet veel)
frans zegt mijn heel erg weinig en kom ik niet ver mee, paraplu,portomonee, bureau zijn paar wat ik wel ken maar rest komen alleen vraagtekens bij mij

als je inderdaad instrumentenpaneel vv hebt dan zou je inderdaad even via laptop kunnen aansturen te wijzer
dit kan met de peugeot uitleesapparaat met een universele tester durf ik het niet te zeggen denk dat dit niet werkt
verder kun je ook zien hoeveel ohm hij meet van de tankvlotter
dus als de bsi inderdaad een volle tank meet

zet je contact af en blijft nog een halve volle tank aangeven dat staat de wijzer dus verkeerd
met reset via laptop kan dit eventueel goedkomen maar dat is puur een gok

cdadanny (0), 12 jaar geleden

Hallo werner
Zoals jij sommige franse woorden niet begrijpt, begrijp ik niet eens wat je bedoelt. Peugeot uitleesapparaat ? waar haal ik dat ? Laptop ? welke software ? bsi waar vind ik dat ? resetknop laptop ? hoe aansluiten ? seriele kabel ?
en vitesse boit is niet meer dan een versnellingsbak . Dit zijn toch in de mond liggende woorden ? niet ?

Mvg

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

nou als het toch in het frans moet

BSI = Boîtier de servitude intelligent of te wel de zekeringkast interieur


werner bedoelt met peugeot uitlees apperaat de dealer laptop, waar je de auto mee kan uitlezen via de 16 polige diagnose stekker.

met een goede all round tester kun je een aardig eind komen (OA Actia is sterk met franse merken)
reset knop is een functie om foutcodes te wissen

kabel is ook in de grijze markt te verkrijgen.



oh ja

Boite vistesse automatiek is de automaat bak :P

Hans4040 (310) PRO, 12 jaar geleden

@cdadanny,
citeren is niet nodig, gewoon direct antwoorden volstaat.

Mvg,
moderator problemcar

trucker0werner (0) PRO, 12 jaar geleden

boite vitesse
zegt bij helemaal niet automaatbak
dus je had een probleem met de automaat en dat heb je op laten lossen daarna is het probleem gekkomen met de hoeveelheid brandstof dat hij aangeeft
dit is namelijk een halve tank te veel, dit is ook vanaf het begin met de sleutel in de hand (op contact is het helemaal vol terwijl dit ook niet klopt)

heb ik het zo goed??

om snel eenvoudig te zeggen
2draden lopen tussen de bsi en tankvlotter
die meet de weerstand van 80 tot 360ohm bijvoorbeeld
80 is vol 360 is leeg
deze weerstand kun je dus meten bij de betreffende stekker (dit moet wel los liggen)

met de peugeot laptop (diagbox staat erop)
kun je via de bsi de bovenstaande waarde uitlezen maar ook de wijzer aansturen
dan gaat hij vol uit en weer terug
de wijzer wordt door de instrumentenpaneel zelf aangestuurd
de instrumentenpaneel krijgt bericht wat de inhoud van de tank is van de bsi (communicatie)

dus via laptop zou je kunnen kijken het een en ander
voor mij is het makkelijk te zeggen omdat ik er al een keer ben geweest in die menu's
voor mensen die diagbox niet kennen is het eigenlijk niet te doen

laatste acht van chassisnummer is heel erg fijn voor schema op te zoeken voor de personeel van peugeot (enige die bij elektrische schema's bij kan via computer)

cdadanny (0), 12 jaar geleden

Hello , kan je me even zeggen waar de BSI gesitueerd zit in de auto ? ( peugeot 206 1400 cc ) . Indien ik onder de achterste zitbank kant passagier , de zetel wegneem , zie ik een zwart afdekplaatje . wanneer ik dit open zie ik een stekker maar daar zitten een 5 tal draden aan. Zit daar de vlotter onder ? ( sorry voor mijn onkunde !! ) computers liggen mij beter. Mvg

trucker0werner (0) PRO, 12 jaar geleden

bsi zit bij de 206 onder de stuur waar ook de uitleesstekker op zit
er zitten daar ongeveer 20 zekeringen in (zie je zitten als je de kap onder de stuur verwijdered
daar zitten dan op de zelfde kast weer stuk of 6 stekkers op van elk met 16 to 32 draden in die stekker

kan zeggen welke stekker exact je nodig hebt maar dan moet ik de laatste acht van chassisnummer hebben dan kan ik de juiste opzoeken anders is het mogelijk dat we moeten gokken welke het is
5 tal draden kan kloppen
2 voor de brandstofpomp (de dikste twee waarschijnlijk)
andere drie kan volgende zijn
massa en 5volt draad en daar tussen in de signaal draad
maar meestal zijn het twee die rechtstreeks van bsi komen

zoals gezegd om zeker te zijn welke draden je nodig hebt moet ik de laatste acht van chassisnummer hebben daarvoor

Highway (120) PRO, 10 jaar geleden

Forum » Topic » Post Peugeot » benzinemeter slaat volledig over » Post #949740
Report by cdadanny
deze auto heeft een ongeval gehad en is per totale . vragen nog antwoorden zijn nog nodig voor deze wagen . bedankt voor alle support
zaak gesloten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum