Daihatsu Applause: Stationair toerental

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 16LI

Nadat de motor op temperatuur is loopt de motor in stationaire toestand 2000 toeren per minuut.
Is dit iets wat af te stellen is en zo ja hoe?

Martin111

Geplaatst door Martin111 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Applause? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Frans P. (0), 12 jaar geleden

Een paar seconden Googelen en ik heb wat:

"Onder het rubberen dopje op het inlaatspruitstuk bij de gasklep zit een afstelschroef om af te stellen.
Ja, dat zei je net al maar waar vind ik de gasklep?
Waar de gaskabel de motor raakt en gemonteerd is
Dus op het eind"

Voor mij is de Applause ook nog een ontdekkingstocht. Maar ik kan mij niet voorstellen dat het euvel enkel in afstelling zit. Daar is het toerental te veel voor naar omhoog geschoten. Iets met de gaskabel?

Vutter1 (0) PRO, 12 jaar geleden

De genoemde afstelschroef alleen gebruiken bij HETE motor en ALLE stroomverbruikers uit, dus ook de radio.Toerental 800/850 omw/min,of zie sticker aan binnezijde motorkap.(als deze er nog zit) Zal alleen denk ik weinig helpen,want hij gaat niet zomaar 2000 toeren draaien.Waarschijnlijk is er sprake van "valse"(by-pass) lucht. Dit kan door een defecte regeling van versneld stationair draaien zijn zoals van b.v. de stuurbekrachtiging (indien aanwezig). Logischer is een defect gasklephuis. Hierin zit een thermostatisch gestuurde by-pass klep om de motor versneld stationair te laten lopen in koude toestand.Deze zal wel vast zitten.Dit kan doordat het thermostaatje defect is of de klep (plunjer) welke zit vast door vervuiling.Verwijder het gasklephuis en reinigen met remmenreiniger. Vooral het by-pass kanaal.Het thermostaatje is (moeilijk) te controleren door kokend heet water via de dunne slangaansluitingen door het gasklephuis te laten stromen en te controleren of het by-pass kanaal open en dicht gaat.In koude toestand moet hij dus dicht zijn om geen "valse"by-pass lucht te geven.HAAL HET GASKLEPHUIS NIET UIT ELKAAR!!!!!!!Losse onderdelen zijn er niet en je krijg hem ook niet meer in elkaar.Blijft het kanaal open dan is het einde verhaal en moet het huis vervangen worden. Dure grap, dus een goede gebruikte zoeken.
SUCCES

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Applause of stel zelf een nieuwe vraag.