Renault Grand Scenic: wielsensoren

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 dci

Na monteren winterwielen doen 3 sensoren het niet meer. Het is een extra stel sensoren welke vorig jaar op deze velgen ingelezen zijn. Dit zou toch gewoon moeten werken ? Moeten de banden er eventueel weer af om de codes te kunnen zien van de sensoren ? Lekker dan.

nihuni00

Geplaatst door nihuni00 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

fitz (0), 12 jaar geleden

Heb je de wielen op de juiste plek gemonteerd (zoals ze er vorig jaar opgekomen zijn)? Volgens mij herkent de auto ze niet meer, als je de plaats verwisseld.

nihuni00 (0), 12 jaar geleden

Ja, de wielen waren gemerkt. Hij herkent ze waarschijnlijk niet meer, maar waarom dan niet ? Alleen linksvoor wordt wel herkend.

fitz (0), 12 jaar geleden

Dan heb ik geen idee, misschien iemand anders...
Succes iig.

Safrane10698 (0), 12 jaar geleden

Maakt niet uit waar je ze doet, er is namelijk maar een ontvanger. De plaats is alleen bepaald zodat de auto de juiste band aangeeft als er iets is. De band kan er gewoon omheen blijven om hem in te lezen hier is een speciaal apparaatje voor.
Maar doe eerst het colgende laat de band die problemen geeft bijna helemaal leeg lopen en pomp hem daarna in een keer op. Het luchtdruk verschil activeerd de sensor om heel vaak signalen uit te zenden waardoor de auto hem weer oppakt.

nihuni00 (0), 12 jaar geleden

Dank je, dat ga ik proberen bij 3 banden dus. JE HOORT VAN MIJ.

nihuni00 (0), 12 jaar geleden

Hoi, niet gelukt. Heb het bij een wiel uitgeprobeerd en wordt niet herkend.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Set opnieuw inleren enige optie.
Of hele systeem uitschakelen.

nihuni00 (0), 12 jaar geleden

Oke, bedankt. Kun je het evt. ook uitschakelen zodat je niet meer die vervelende meldingen krijgt ? Het is toch te gek dat je elke keer bij wielen wisselen opnieuw moet inleren ? Doen ze waarschijnlijk ook niet voor niets.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Men moet dan in de UCH en in het instrumentenpaneel de functie SSPP uitschakelen.
Dit kan alleen een renault dealer met de clip tester.

nihuni00 (0), 12 jaar geleden

Oke nogmaals bedankt, zal wat kosten opvragen en dan beraden wat te doen.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Bij kost het 30euro excl btw om het systeem uit tezetten.

Safrane10698 (0), 12 jaar geleden

Nee je hoeft ze niet iedere keer overnieuw in te leren, maar ze moeten het een keer goed doen. Houdt dus in dat er een winter en zomerset ingeleerd word. En dan kan je gewoon eindeloos wisselen.

Ik heb jaren het sspp systeem gehad en nooit problemen gehad. En ieder jaar de banden gewisseld.

nihuni00 (0), 12 jaar geleden

Oke. Ze hebben vorige winter na het inleren prima gewerkt, echter na deze wissel van zomer naar winter zijn er dus 3 die het niet doen. Ik neem maar niet aan dat alle drie de sensoren stuk zijn . Zal ze dan maar nog een keer opnieuw laten inleren. Als ze niet goed ingeleerd zouden zijn de vorige keer dan zouden ze toch ook niet mogen werken? Dat hebben ze dus vorige winter prima gedaan.

Safrane10698 (0), 12 jaar geleden

Hoelang heb je nu sinds de wissel gereden? Kan weleens even duren voordat ze het weer doen.

nihuni00 (0), 12 jaar geleden

Al een week of drie . Ook langere ritten.

Safrane10698 (0), 12 jaar geleden

Nee dan hadden ze het al lang moeten doen. Even overnieuw inlezen idd. Hoe oud zijn de ventielen? Ze hebben een verwachte levensduur van 10 jaar. Zijn ze mogelijk afkomstig van een ouder model?

nihuni00 (0), 12 jaar geleden

Nee, ze zijn niet zo oud. Ik laat ze wel opnieuw inlezen en dan zien we wel.

nihuni00 (0), 12 jaar geleden

Oke, heb ze opnieuw laten inleren en probleem nu opgelost. Er was dus niets stuk. Ik had wel verwacht dat ze het gewoon zouden doen na de wissel omdat ze vorige winter ook al ingeleerd zijn. gr. Rien.

Hans4040 (305) PRO, 12 jaar geleden

Als je dit vorig jaar ook had, waarom stel je hier dan de vraag?

nihuni00 (0), 12 jaar geleden

Sorry, dit kon je niet weten, ik zal het even toelichten. Vorige winter heb ik gebruikte velgen met sensoren aangeschaft samen met nieuwe winterbanden. Voor die tijd zijn steeds de banden om de bestaande velgen gegaan. Deze zijn toen ingeleerd. Afgelopen zomer weer de wielen met zomerbanden eronder en hoefde niets ingeleerd te worden. Was perfect. Echter, bij de wissel naar de winterwielen deden 3 sensoren het niet. Zo zit het dus. Nu weer opnieuw ingeleerd en weer perfect. Hoop nu dat ik nu eindeloos kan wisselen zonder problemen, zie boven reactie Safrane. gr. Rien.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.