Volkswagen Passat: brandstofpomp lekt diesel AFN 81kw motor

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: afn

ik heb nog niet zo lang geleden ondekt dat ik een kleine lekage bij de brandstof pomp heb vooral als de motor nog koud is na een tijdje draaien let hij niet meer ik kan erg slecht zien waar het weg komt hij drupt ergens tussen de verstuiverleidingen en de pomp zelf zeg maar bij de kop op de pomp lijkt het wat me opvalt dat hij na een tijdje lopen niet meer lekt
zou ik de pomp zo op de auto bij de leidingen los kunnen halen en dan het gedeelte bij de leidingen ook los kunnen maken zonder dat er van alles los pringt of weg schiet ik vermoet zelf nl dat hij net achter de verstuiveraansluitingen een pakking stuk is of iets dergelijks
wie o wie zou mij een tekening kunnen sturen van hoe de pomp in elkaar ziet en heeft dit ook wel eens gehad
en is een pomp van een SDI AQM motor gedeeltelijk te gebruiken voor deze ik weet wel dat de ene 8 draads is en de ander 10 draads dus dat is zowiezo anders
gr andre

ratdraaier

Geplaatst door ratdraaier (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Jan227 (5) PRO, 12 jaar geleden

Hallo, waarschijnlijk lekt 1 van de perskleppen op de inspuit pomp. Als de verstuiver leidingen eraf zijn, kun je bij mijn weten de perskleppen er uit schroeven met een dopje 14. Dan de lekkende persklep(pen) vernieuwen, of evt de oude opnieuw monteren met een diesel bestendige schroefdraad afdichting(alle schroefdraad eerst goed ontvetten) , tijdje laten aandrogen alvorens te starten. Althans zo heb ik het weleens gedaan, met een positief resultaat. Groet Jan227

ratdraaier (0), 12 jaar geleden

jan bedankt ik zal er de perskleppen van de sdi pomp er in zetten die zijn volgens mij het zelfde
nog een vraagje
de verstuivers van een sdi hebben een openingsdruk van 220 bar en die van een tdi ( mijn auto) hebben een openingsdruk van 190 bar
zal ik deze kunnen omwisselen ?
of is het vermogen dan een stuk minder
ik las ergens dat bij een hogere druk een beterde verneveling is en dus eigenlijk een beterde verbranding
of wordt de motor(kop) te warm met deze hogere druk
het zijn allebei vd pompen en ze zijn bijna het zelfde nl de verstuivers zijn qwa afmeeting ook het zelfde
vandaar de vraag
gr andre

Jan227 (5) PRO, 12 jaar geleden

Hallo, helaas heb ik met het wisselen van verstuivers van SDI naar TDI geen ervaring, dus ik kan je daar geen antwoord op geven. Wat in de praktijk wel eens voor komt, is dat er zuiger schades onstaan agv verstuivers met een verkeerd inspuitbeeld, het is dus de vraag of je het risico dan wilt nemen. Groet Jan227

ratdraaier (0), 12 jaar geleden

ja idd de verstuivers van een sdi werken niet goed bij een tdi hij houd erg in
en de lekerrij zat in de dikke bout in het midden van de aansluitingen van de verstuiverleidingen daar was een O ring uitgehard en die lekte dus
ik heb dus gauw weer mijn eigen verstuivers er in gezet en de O ring vervangen hij start weer erg goed en lekt niet meer loopt weer als vanouds
bedankt voor alle info
gr andre

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.