Renault 19: Renault te hoog koud stationair toeren

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: F 3N

Nu het kouder word maakt de motor na de koude start steeds meer touren en loopt dan vaak op tot boven de 3000.
Het duurt dan ongeveer 2 á 3 km waarna het toerental tot 800 daalt en dan onregelmatig loopt.
Het starten van de motor warm of koud duurt altijd even lang 3 á 4 seconden.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn.
En waar zit de sensor die het koude toerental aanstuurt.

m. vr. gr.

erntoon

erntoon

Geplaatst door erntoon (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault 19? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

In de cilinderkop zit de koelvloeistof sensor die zorgt hoeveel brandstof ingespoten moet worden aan de hand van de motor temp en controleer de werking met uitleesapparatuut wat deze koud aangeeft en doet als de motor opwarmt.

Even goed kijken op het inlaatspruitstuk als je voor de auto staat links en dan aan de achtezijde zitten 2 rubberen dopjes .
Kijk of deze niet kapot zijn.
Kontroleer je verdelerkap en rotor of daar geen olie instaat.
Controleer de werking van je luchtregelschuif / stappenmotor en of deze niet vervuilt is.
Deze regelt je stationiar toerental en verhoogt toerental.

erntoon (0), 12 jaar geleden

Ik heb de twee rubberen dopjes gecontroleerd.
Een ervan zat een gaatje van ongeveer 2mm deze heb ik vervangen de motor maakt nu koud ook iets minder toeren (nog wel aan de hoge kant).
Het is op het moment minder koud waardoor de motor sneller op temperatuur komt en het toeren ook sneller daald.
Ik wacht nog even af tot het kouder word.
Wel wil ik even weten of de sensor (met een drie kabelige aansluitingstekker) die aan de voorkant in de cilinderkop gemonteerd zit de sensor is die er voor zorgt hoeveel brandstof ingespoten moet worden aan de hand van de motor temp.

Ramjad: Bedankt voor de reactie die ik van U heb ontvangen.

m. vr. gr.

erntoon

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Voor de temp sensor voor koelvloeistof heeft maar 2 draden en de sensor is meestal wit .
Zit ten hoogte van de verdelerkap aan de achterzijde of voorzijde.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 19 of stel zelf een nieuwe vraag.