Renault Laguna: Waar zit hoofdrelais motormanagement?

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: F9Q 750

Waar zit het hoofdrelais van de motormanagement computer (ECU)? Zit deze aan de zekeringenkast in het interieur?

Ik krijg zo nu en dan code DF098 en DF066 in ABS storingsgeheugen. Geel service lampje gaat branden. Storingen staan in ABS-computer maar komen uit het motormanagement vandaan.

Stekkers aan de motormanagementcomputer (onder de accu) zijn los geweest en geïnspecteerd. Ziet er allemaal keurig netjes uit, niks mis mee.

Storingcodes zijn al eens gewist maar komen terug. Nu schijnt dit ook van het hoofdrelais vandaan te kunnen komen, vandaar de vraag.

Erik2804

Geplaatst door Erik2804 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Alle zekeringen en relias zitten bij de accu daar zit een zwart kastje wat je kunt openen.
Storing hoofdrelias is volgens mij de abs unit mee bedoelt.

Controleer stekker van abs unit.
Toen de LagunaII pas uitkwam was daar een terugroep actie op.

Erik2804 (0), 12 jaar geleden

Dit was een probleempje met de afdichting en de massa van deze stekker, toch?
Ik zal de stekker bij 't abs-blok eens inspecteren.

Melding veroorzaakt geen noodloop en is verder niet merkbaar in het rijden, alleen gaat 't lampje branden.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Klopt.

Erik2804 (0), 12 jaar geleden

Inmiddels stekkers aan ABS-blok geinspecteerd. Alle contacten keurig schoon, geen probleem dus.
De EGR klep is gereinigd.
Na deze acties is het service lampje niet meer opgelicht. (Misschien is de oorzaak toch een vervuilde EGR geweest)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.