Daihatsu Applause: Dimlicht werkt niet , beide kanten.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1599cc

Beste leden ,

Nu ik voor woon werk verkeer en scooter heb aangeschaft maak ik minder gebruik van de applause uit 1999.
Deze heb ik gisteravond weer meegenomen en tot mijn stomme verbazing deden mij koplampen het niet.
Het stadslicht doet het wel.
Nu heb ik de lampen nagekeken/vervangen en alle zekeringen gecontroleerd maar niets gevonden.
De schakelaar van stads na dimlicht werkt volgens mij ook nog wel,
Als ik mislicht aanheb en dan schakel van stads na dimlicht dan gaat dat lampje wel aan.
Zit ergens soms een relais die misschien kapot is enzo ja waar zit het relais van het licht aan?
Graag jullie suggesties voor dit irritant probleem.

Mvg,

Stefan

stefanveen

Geplaatst door stefanveen (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Applause? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Vutter1 (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik vermoed toch dat de lichtschakelaar defect is. Dit komt wel vaker voor. Je kunt aan de stekker meten of je plus EN min hebt. Deze zijn bij deze auto beide geschakeld

stefanveen (0), 12 jaar geleden

Dank je voor je antwoord , dat heb ik idd ook al van meer applause gehoord.
Maar waar kan ik erbij om het door te meten.
En eventuueel te vanvangen..

Frans P. (0), 12 jaar geleden

Vutter, ik keek even naar je bijdragen, en zie dat je al eerder op dit probleem hebt gereageerd.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Je hebt zeer goede bijdragen, ook in mijn geval met handrem RA, ze mogen je hier wel een lintje geven.

stefanveen (0), 12 jaar geleden

Bedankt voor jullie reactie denk ook dat aan schakelaar ligt.
Printplaat ofzo hoorde ik .
Enige idee hoe deze er makkelijk uitkan ?
gr stefan

Vutter1 (0) PRO, 12 jaar geleden

Om de stuurschakelaar te vervangen moet je eerst de behuizing van de stuurkolom verwijderen. Vervolgens het hart van het stuurwiel verwijderen middels vier boutjes aan de achter/onder zijde van het stuur (sw 8). Los nu de centrale moer op (nog niet verwijderen!!!). Neem nu het stuur links en rechts tegenover elkaar vast en dan trekken en wat jutteren.Zo komt hij los.ZET NU HET STUUR RECHT, verwijder de moer en neem het stuur er voorzichtig af.De auto niet verrijden of aan de stuuras draaien. Draai de klem onder de schakelaar los,trek de schakelaar naar je toe en verwijder de stekkers.Een beetje jutteren en je kan de schakelaar verwijderen. Monteren uiteraard in omgekeerde volgorde.
SUCCES

stefanveen (0), 12 jaar geleden

Bedankt dat is mooi duidelijk ga het snel proberen,
Laat nog wel weten of het gelukt is.

Gr stefan

stefanveen (0), 12 jaar geleden

Ik heb het allemaal gedaan vandaag ,
Stuurkolum alles eruit.
Nieuwe erin en tot nu toe werkt die nog steeds niet.
Morgen nog even kijken, heb nu alles toch los.
Bedankt voor de goede uitleg , we puzzelen nog even verder.

Vutter1 (0) PRO, 12 jaar geleden

Sorry, dat is knap lullig, maar meestal zit ik er niet naast.Maar ja, het is ook op afstand en blind repareren.Alle zekeringen zijn heel?? Dus onder het dashboard en ik dacht ook onder de motorkap plus de "draadzekeringen" aan de pluspool.Is dit alles heel, dan wordt het toch meten.Trek van beide lampen de stekkers eraf, zet het dimlicht aan en meet aan elke stekker of er op één van de drie een plus en op een andere massa komt te staan. Doe dit op de stekker en accupool.Hetzelfde doe je nu met het groot licht aan.Let op, een plusdraad kan dan veranderen in massa of andersom. (Zit raar geschakeld).Heb je geen plus dan is er toch ergens een zekering defect.Heb je geen massa,dan is er dus waarschijnlijk een kabel aan massa los.(Wit met zwarte bies en links achter/boven de schopplaat). Als je er nog bij kunt komen kan je natuurlijk ook nog op de schakelaar meten of je plus EN min als voeding hebt.De dikKere draden in de stekker.
Ik verneem het wel.
SUCCES

stefanveen (0), 12 jaar geleden

Bedankt dan ga ik dat binnenkort proberen,
Als het wat warmer is..
Ik hou u op de hoogte.

stefanveen (0), 12 jaar geleden

Nou probleem opgelost..
Was een verbinding stekker net onder de zekeringenbox in de motorruimte.
Hier heeft men wat schoongemaakt en contact spray overgedaan en VOILA..

Allen wel bedankt voor het meedenken.

Groet ,
Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Applause of stel zelf een nieuwe vraag.