Renault Scenic: Dimlicht werkt niet meer, groot licht en stadslicht wel.

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Van de week vielen de dimlichten uit toen we het groot licht uitdeden voor een tegenligger.

Ondertussen alle zekeringen en lampen nagekeken maar deze functioneren allemaal prima. Vermoeden nu relais of schakelaar. Groot licht en stadslicht werken wel. Controlelampje op het dashboard werkt ook, echter het knopje waarmee we de lampen hoger of lager kunnen instellen niet. Iemand enig idee waar het probleem zit en hoe we dat kunnen oplossen? Hebben nu groot licht en dimlicht verwisseld zodat we wel met dimlicht kunnen rijden maar is geen optimale oplossing uiteraard.

Alvast bedankt voor reacties!

shiva718

Geplaatst door shiva718 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Safrane10698 (0), 12 jaar geleden

Even de schakelaar doormeten, gaan weleens vaker stuk.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Vermoedelijk lichtschakelaar defect.
In het ergste geval de ucibic defect (zekeringkast).

kaleido 1 (1425) PRO, 12 jaar geleden

En brand je verlichting al ? of rij je alleen nog maar overdag.

shiva718 (0), 12 jaar geleden

Nee, we denken dat het idd de schakelaar is maar partner heeft nog geen tijd gehad om er naar te kijken. Ik rijd wel rond met verlichting, hij heeft draadjes omgewisseld. Groot licht is nu dimlicht..alleen mijn groot licht kan ik dus helaas nog niet gebruiken. Maar dat overleef ik wel.

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=shiva718]hij heeft draadjes omgewisseld. Groot licht is nu dimlicht[/quote]
waar gaat dat naartoe,als de mensen zelf al wegenwacht trukjes gaan toepassen! ;)

shiva718 (0), 12 jaar geleden

[quote=maarten4874][quote=shiva718]hij heeft draadjes omgewisseld. Groot licht is nu dimlicht[/quote]
waar gaat dat naartoe,als de mensen zelf al wegenwacht trukjes gaan toepassen! ;)[/quote]
Dat krijg je er van als je getrouwd bent met een elektrotechnicus...gek op draadjes! ;-)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.