SsangYong 0: Schokken tijdens het rijden

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

Mijn Kyron heeft 71.000 km. en is altijd goed onderhouden en heeft tijdig alle nodige onderhoudsbeurten gehad, recent voel ik tijdens het rijden soms een irritantje schokje. Het lijkt te komen van de achterwielen die een extra duwtje aan de auto geven, zelfs bij hogere snelheden en tijdens het opschakelen naar 4de of 5de versnelling krijg ik steeds een extra maar zeer vervelend "duwtje in de rug" . Eens de auto op snelheid is en ik een constante snelheid rijd, bv 120 op autosnelweg lijkt het probleem zich niet meer voor te doen.
In de garage wisten ze te vertellen dat het schokkend rijden kwam door een vervuilde egr klep en die hebben ze dichtgezet, maar het probleem blijft zich voordoen, zij het iets minder dan ervoor.
Zou het kunnen aan de banden liggen? Ik vind dat er redelijk wat slijtage opzit aan de zijkanten wat ook normaal is na 71.000 km. maar ze zijn vorige week nog door de keuring gekomen en ook daar bleek nergens een zichtbaar probleem te zijn.
Iemand een idee?
met dank bij voorbaat

JP13

Geplaatst door JP13 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor SsangYong 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

JP13 (0), 12 jaar geleden

Zonet 4 nieuwe banden laten plaatsen maar het probleem blijft zich voordoen, ik had gedacht dat het wellicht een probleem zou geweest zijn van slijtage of onbalans in de wielen of banden maar alles lijkt nog prima in orde.
Zou dit de tussenbak of aandrijflijn kunnen zijn? Onvoldoende inspuiting? Vuil?
Iemand een idee ??

JP13 (0), 11 jaar geleden

Intussen is het schok- probleem helemaal verholpen door een grondige reiniging van de EGR klep... Door een andere garagehouder te vinden die het knoeiwerk van de eerste heeft rechtgezet!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je SsangYong 0 of stel zelf een nieuwe vraag.