Renault Laguna: uitlaatgas regeling

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 ide

hallo

ik heb sinds kort een laguna 2.0 ide uit 2002
nu heb ik het volgende probleem.
de dame in de auto geeft aan uitlaatgas regling defect raadpleeg een renault dealer.
haha dat heb ik gedaan heb de autolaten uitlezen en hun zeiden dat het probleem in de kat zat heb ik dus een nieuwe ondergezet en probleem blijf.
verder loopt de auto prima maar wel niet harder dan ong 120km per u.hij accelereert ook niet echt geweldig

iemand sugentie's of zelfde probleem.

heijmans85

Geplaatst door heijmans85 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Deze IDE motoren hebben veel problemen met de benzine drukregeling en vervuiling inlaatsysteem.
En vervuiling injectoren.

Advies inlaatspruitstuk demonteren en inlaatkanalen in de cilinderkop zeer goed reinigen en van het spruitstuk zelf.
Injectoren ultrasoon laten reinigen.
Inwendige motorspoeling doen.
Controleren of de hogedrukpomp benzine genoeg druk levert.
Daarna moet je bij de dealer een bepaalde test laten uitvoeren tot betrekking drukregeling deze moet een bepaalde cycles hebben aan de hand daarvan kan worden bepaald of deze sensoren vervangen moeten worden te ja of te niet.

kaleido 1 (980) PRO, 12 jaar geleden

Nou wil ik niet bijdehand overkomen ramjod , maar hij is met de klacht zoals ik het lees bij een renault dealer geweest.
Jij schrijft een heel verhaal (ik zeg niet dat je geen gelijk hebt) maar zou een renault dealer dit dus niet weten als er een auto binnenkomt met deze klacht.?

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Kaleido1.
Ze hebben alleen de kat vervangen en het probleem is niet opgelost door de dealer.

Dus geef ik een antwoord wat meest voorkomend probleem is bij deze motoren.
Of dat het geval is weet ik ik ook niet.
Dan zou er verder onderzoek moeten plaats vinden.

heijmans85 (0), 12 jaar geleden

alvast bedankt voor de tips.
maar wat is het koste plaatje van dit alles want en nieuwe kat heeft me 350 euro gekost nou heb ik deze wel zelf gemonteert.
ik neem aan dat ik ultrasoon reinigen niet zelf kan doen en ik heb al een flesje reiniger bij de benzine gedaan.
helaas geen resultaat.ik heb meerdere dingen gelezen die ik nog zou kunnen vervangen zoals lamdazondes en injectoren.
aangezien de auto pas 140000 heeft gelopen vindt ik het wel de moeite waard want voordat dit probleem er was liep de auto echt als een zonnetje.
maar nu loopt hij wel nog maar niet harder dan 130 en als ik op de autobaan rij en zit achter een vrachtwagen die ik vervolgen wil in halen duurt het erg lang voordat ik deze passeer en vervolgens weer 120 kan rijden.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Het ultrasoon reinigen van 4 injectoren kost ongeveer 40 euro excl btw.
Maar om deze te demonteren moet het hele inlaatsysteem eraf.
En als je zover bent kun je inlaatsysteem direct mee reinigen.
En dan komen er nog inlaatpakking en pakkingen van de injectoren bij.
Deze moet je mee vervangen omdat de injectoren direct in de verbrandingsruimte zitten.
En daar gaan de uren in zitten.

heijmans85 (0), 12 jaar geleden

oke duidelijk dan moet ik ff opzoek naar een monteur die dat naast werk tijden zou willen doen dus ff zoeken en kijken of het probleem wordt opgelost
alvast bedankt

heijmans85 (0), 12 jaar geleden

heb ik wel nog ff een vraagje in het begin reed de auto wel nog harder dan 120 en sinds gisteren niet het lijkt wel alsof er een begrensor aan gaat als ik hem dan echt tot het uiterste drijf vol gas dan houdt hij ineens in en valt hij terug naar naar 120 max is 132 is daar ook nog een verklaring voor

bvd

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Davy.
Het is een van de meest voorkomende problemen.
Ik kan je niet garanderen dat het deze is.

Je moet ergens beginnen .
Om direct sensoren of injectoren te gaan vervangen is ook geen oplossing dat kost klauwen met geld.

heijmans85 (0), 12 jaar geleden

ja daar heb je wel gelijk in ja.
nou in iedergeval bedankt ik zal kijken of en zo snel mogenlijk een oplossing en zal deze dan ook ven laten weten

heijmans85 (0), 12 jaar geleden

hallo heren.
ik heb de oplossing gevonden.
ze hadden mij de verkeerde kat geleverd paste wel maar niet voor geschikt voor de motor.
nu heb ik de goeie gemonteerd maar heb nog steeds een probleem.
het lampje blijft branden en de damen zegt nog steeds uitlaatgas regeling defect raadpleeg uw renault dealer.
mijn vraag nu is
moet ik weer 55eurie betalen bij de dealer om de auto weer te laten uitlezen en ressetten of zijn er nog andere mogelijkheden.
ik heb de accu kabel alleen de plus los gehad maar dit heeft niet geholpen.

iemand suggestie´s
mvg heijmans

heijmans85 (0), 12 jaar geleden

o ja de auto rijdt weer als nieuw lekker snel en trek goed door.

mvg heijmans

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Als je lampje uit wilt hebben zou je hem toch moeten laten resetten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.