Peugeot 406: enorm trilling van wagen bij het snel optrekken en soms bij gewo

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.0 V6

Hallo, mijn peugeot doet het vree raar bij het optrekken. Vooral na 2.500 toeren trilt en schudt de wagen enorm. Kheb gemerkt dat de wielnaaf aan beide kanten voorkant verschillend zijn. Daarom zijn de bijons (wielbouten) ook verschillend links met rechts. Kan dat de oorzaak zijn? Of heeft er iemand een andere idee? Auto heeft voor mij wel eens een zwaar accident gehad.

Graag wacht ik op hulp aub. grtz

lionkadir

Geplaatst door lionkadir (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Als (grote als) de naven echt anders zijn, dan is de auto door beun de haas gerepareerd.
Heb je de auto al lang? Hoe lang heb je dit probleem al?
Ik zou de boel professioneel door de dealer laten repareren (als dat nog economisch verantwoord is).

lionkadir (0), 12 jaar geleden

hey oldford, ik heb de wagen nog maar een week. khad da heel int begin ook al maar ik dacht eerst de banden. Die zijn ondertussen vernieuw mr nog steeds die probleem. Kheb nu ondertussen een occasie fusee gekocht zodat ik mijn originele wielboten kan op monteren. Misschien dat het daarna beter wordt maar vermoed van niet.

Een vriend die ook wat redelijk kent van de autos zei me dat het de kardan is. Is dat mogelijk volgens jou? Volgens hem begint de ene kardan stilletjes vast te lopen vandaar die trilling.

Kan da?

grtz

Beunhaas (510) PRO, 12 jaar geleden

Kan inderdaad een aandrijfas zijn.
Maakt doorgaans ook flink wat bijgeluiden, niet alleen trilling....

lionkadir (0), 12 jaar geleden

kheb niks van geluid. enkel trilling en schudden en dit alleen maar als je op de gas duwt, dus enkel bij het versnellen.

lionkadir (0), 10 jaar geleden

was inderdaad de aandrijfas, eens het vernieuwd was is de probleem opgelost. grtz

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.