Renault Megane: start problemen van renualt megane 1997

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6e

Hallo allemaal

Ik heb een probleempje met mijn renualt megane rt 1997 zomers heb ik er geen last van maar zodra het kouder wordt en vochtiger dan beginnen
de start problemen weer . hij start wel maar valt steeds weer uit na een keer of 5 blijft hij wel stationair draaien rij je vervolgens weg gaat het oke maar als je dan af remt slaat die weer af weer opnieuw starten en dan blijft die het wel doen ook later op de dag maar heeft die een nacht stil gestaan ja dan begint het probleem weer . wie weet hier raad mee heeft pas nog een grote beurt gehad en nieuwe bogie's. ik hoop dat iemand me kan helpen alvast bedankt

groetjes richard

zoesie

Geplaatst door zoesie (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

spuit eens met de plantenspuit wat water op de ontsteking? Beste in het donker te doen. Reageerd de motor daarop,heb je de oorzaak te pakken.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Als ik je verhaal hoor heb je een probleem met je stappenmotor op het gasklephuis.
Controleer of deze niet vervuild is en gangbaar is.
Deze moet het verhoogt toerental geven bij koude start en vangt bij afremmen het toerental op zodat de motor niet afslaat.

RPJdeWeert (0), 12 jaar geleden

Als ik het goed begrijp heb je met een koude motor problemen, maar met een warme motor niet.
1e verdachte is in mijn ogen dan de kvs-temperatuursensor, deze geeft dan geen goed signaal af naar de ECU waardoor deze denkt dat de motor nog warm is, en zodoende te weinig brandstof inspuit voor de koude start.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.