Daihatsu Cuore: Motorblok eruit halen lukt niet

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: TG

Goedendag,
ik heb een kapotte motor, heb alles los gemaakt maar krijg het blok er niet uit, hij lijkt nog aan de verstellingsbak te zitten maar kan niet vinden waar,..

het kan zijn dat ik de versnelingsbak er samen met de motor uit moet halen en dan het blok van de versnellingsbak kan schijden, maar hoe maak ik dan mijn versnellingsbak los van de auto zodat ik de motor en versnellingsbak er samen in een keer kan uit takelen

ik hoop dat jullie me kunnen helpen ben al 2 dagen aan het schelden en tieren op dat ding

Alvast bedankt

Black_Mage_NL

Geplaatst door Black_Mage_NL (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Cuore? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

kaleido 1 (1355) PRO, 12 jaar geleden

Is normaal appeltje eitje.
Maar bij het begin beginnen, de bak zit met pasbussen aan het motorblok als je zeker weet dat je alle bouten eruit hebt kan hij daarop blijven klemmen.
Het komt ook wel voor dat de punt van de priseas vast geroest zit in het toplager in het vliegwiel.
Er zit totaal geen speling tussen motor en bak?
Probeer eens voorzichtig tussen blok en versnellingsbak een schroevendraaier te tikken, dan moet er toch wat gebeuren.
Ik hoop dat er wel voldoende kennis aanwezig is , want de vraag hoe maak ik mijn versnellingsbak los van de auto geeft mij tedenken.
Alle motorsteunen van het blok los , alle bouten waarmee de bak aan het blok vast zit los , alle bekabeling los, uitlaat los, waterslangen, kabels enz enz.
Motor met bak en al Schakelmechanisme , aandrijfassen bekabeling enz enz.

Black_Mage_NL (0), 12 jaar geleden

ik heb redelijk wat kennis maar nooit een schakelbak losgehad,

heb alles los, dus denk dat ik dus gewoon zoals je zecht een schroevendraaier ertussen moet tikken

ga ik morgen proberen.. alvast bedankt

Black_Mage_NL (0), 12 jaar geleden

Gelukt paar tikkies met een schroevendraaier, en hij was los, THNX

Ralf_Jensen (0) PRO, 12 jaar geleden

moest je nou echt voor "die paar tikjes met een schroevendraaier" 2 dagen lang schelden en tieren ??

Black_Mage_NL (0), 12 jaar geleden

jah haha, wist echt niet hoe of wat (beetje te voorzichtig dus)
maar het is gelukt ty

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.