Volkswagen Passat: 2006 VW passat 2.0 TDI verstuiverprobleem

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 TDI

Hallo
ik heb een vw passat 2.0 TDi uit 2006 nou is hij van de week tijdens het rijden afgeslagen en ik kreeg m niet meer aan de praat echter na een 1.5 uur ging ik het weer proberen en de motor liep vlekkenloos.
een paar dagen later sloeg de motor weer af en weer het zelfde de auto gaf op het dashbord geen storingen aan of zo de ANWB kon hem dus ook niet uitlezen nou is mijn vraag wat ken dit zin en waar moet ik het probleem zoeken???
De monteur van de ANWB vertelde mij dat het een verstuiver probleem is nou weet ik niet of dit zo is want als de motor loop loopt ie vlekkenloos en als ik dus wel een verstuiverprobleem heb moet ie slechter lopen naar mijn mening.


Alvaset bedankt

Met vriendelijke groet

Remi

Remivw

Geplaatst door Remivw (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Remivw (0), 12 jaar geleden

en uiteraard waar ken ik verstuivers halen ik woon in amsterdam

P. Kelder (0) PRO, 12 jaar geleden

Remi

Met speciaal werkplaatsgereedschap zijn deze verstuivers te vervangen.
Kosten verstuiver 450,- p/st.

Gr. paul

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt als particulier maar als je weinig of geen ervaring hebt hiermee dan zou ik er niet aan gaan beginnen. Als je dit fout monteerd dan heb je gevolgschade..
Maar kan je het wel dan de verstuiver eruit trekken met een slagtrekker oid en dan de nieuwe er eerst voorzichtig in tikken met een rubberen hamer op de veer totdat hij tegen de aanslag ligt op de kop en pas dan de 2 boutjes vast zetten en heel belangrijk deze 2 boutje moeten op de juiste aantrekkoppels vast worden gezet, daarna ook de 5 bouten van tuimelas mee vervangen en zorg dat je alles juist monteerd (anders gevolgschade).
Advies is ook om de kabelboom mee te vervangen. Officieel moet je de tuimelas afstellen maar het gaat prima zonder dat te doen, nog nooit problemen mee gehad en de 1e start kan met wat rook en gerammel gepaard gaan maar als je alles juist hebt gedaan dan is dat snel over.

martijn v o (0), 12 jaar geleden

welke motorcode heb je? BPM/BKP/BKD/BMR?

Kan ook het kabelboomje (waar Ricky het over heeft) of de brandstofpomp in de tank zijn.

Remivw (0), 12 jaar geleden

Bedankt voor de reactie ik weet niet wat voor motorcode ik heb of waar ik die ken vinden ik heb een storing in m'n uitlaat systeem volgens m'n computer het boekje zegt dat de kwaliteit van m'n uitlaatgassen achteruit zijn gegaan omdat ik de auto nog niet zo lang heb wil ik eerst de gebruikelijke filters vervangen vooral omdat de vertstuivers een aardige ingreep is en zeker niet goedkoop en van daaruit verder gaan zoeken gepaard met een multi meter en morgen middag een diagnose apparaat ik sta zeker open voor tips dus als iemand die voor me heeft heel graag

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet

Remi

johnny mantgum (0), 12 jaar geleden

Heb dezelfde probleem gehad alleen heeft bij mij de moter nietweer gedraaid.
Eerst heeft men de pomp in de tank vernieuwd 650 euro.
Gestart 1 minut gedraaid toen niet meer kunnen starten
Kleppendekseld gedemonteerd en de verstuiven elektrichs losgekoppeld en deze met een universeelmeter doorgemeten
Hier kwam toen een verstuiverpomp te voorschijn die een sluiting gaf.
De test de andere verstuivers weer aangesloten en de moter gestart deze draaide toen op 3 poten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.