Renault Megane: Brandende Rubber geur en schakelproblemen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16V

Beste mensen,
Ik heb sinds kort een renault megane cabrio uit 2004 met 65000 op de teller en een 2.0 16v motor. Hiervoor had ik een renault clio uit 2002 met een kleine motor 1.2 16v.
Als ik aan het rijden ben, gaat het schakelen naar mijn idee iets te stroef en moet ik zelfs wat moeite doen om hem in zijn derde versnelling te krijgen.
Het lijkt alsof de versnellingspook niet goed genoeg veert (vergeleken met mijn oude clio). Ook als ik aan het parkeren ben of achteruit rij krijg ik een hele sterke brandende geur vanuit het motorkap (of ergens anders, maar in ieder geval sterk te ruiken binnen de auto). De auto is dealer onderhouden en heeft zijn laatste beurt 5000km geleden gehad. Ook ben ik met deze probleem naar de dealer geweest en na een test rit vertelde hij mij dat er niks aan de hand was en dat ik er maar aan moest wennen, want ik kon niet elke auto met elkaar vergelijken.

Mijn vraag is of iemand anders deze probleem ook heeft met zijn auto en vooral dat brandende rubber lucht? Ik heb gehoord dat het eventueel aan de bougiekabels zou kunnen liggen maar deze waren ook nog even goed als nieuw. En zou het kunnen zijn dat de vering van de versnellingspook vervangen moet worden of geolied? Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

gr.

John

Baldiran

Geplaatst door Baldiran (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Ralf_Jensen (0) PRO, 12 jaar geleden

John, dit kan echt van alles zijn. Het is niet mogelijk een geur te omschrijven, die men hier kan analyseren. In jouw geval zou ik naar een andere garage (niet de verkopende partij) gaan, en dit probleem uitleggen. Deze zal onafhankelijk kunnen vertellen of het ´normaal is´, of dat er werkelijk een probleem is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.