Renault Laguna: Afstellen xenon

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9dci

Mijn volgend probleem met mijn laguna (geef mijn voortaan toch maar een duitser)

De rechterkoplamp staat te hoog en zou deze dus zelf willen afstellen. Ik heb een clip v114 (chinese namaak) en wilde dat hiermee zelf doen.
Iemand een idee hoe ik dat hiermee doe of gaat dit ook manueel?

eizopro

Geplaatst door eizopro (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Safrane10698 (0), 12 jaar geleden

Snap niet helemaal wat het met een duitser te maken heeft, maar hier heb je niks andeds voor nodig dan een imbus 6mm en een afstel apparaat. De clip heb je enkel nodig om beide koplampen tegelijk te verstellen tegenover de sensorwaardes

eizopro (0), 12 jaar geleden

Het is gelukt ondertussen met inderdaad een inbus.
Ik was een beetje vroeg met mijn probleem hier te posten, had zelf nog niet gezocht achter stelvijsjes.

Reden dat ik duitsers aanhaal is omdat dit mijn 3de franse wagen is (toevallig altijd renault) en ik daar in vergelijking met mijn vorige duitse wagens enorm veel problemen mee heb gehad. Vooral deze wagen wil me bankroet, elke keer ik iets herstel duikt er iets nieuw op. 1200€ kosten op een maand tijd en alles zelf hersteld, ik durf er zelfs niet aan te denken hoeveel ik kwijt zou zijn als ik hem bij een garage had binnengedaan.

Safrane10698 (0), 12 jaar geleden

Op dit moment zijn duiters de meest storingsgevoelige auto's die er rond rijden. Maar met alle auto's moet je gewoon geluk hebben. En jij hebt een lag uit 2005 dus met goed onderhoud zal je nageneog geen problemen hebben.

eizopro (0), 12 jaar geleden

Ik denk niet dat ik dat geloof. Een kleine zoektocht op google spreekt dat meteen tegen.
Ik de meeste top 5 modellen qua betrouwbaarheid vind je vaak wel een franse wagen, maar renault zie je er bijna niet tussen hoor.

Maar dit mag in elk geval dicht en tot de volgende storing alweer (ik vrees dat dat niet lang zal duren)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.