Renault Scenic: scenic trekt accu leeg

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V

Hallo, Onze Scenic uit 2001 heeft een lege accu als hij enkele dagen stilstaat,laadt voldoende bij om elke dag in te rijden ;nieuwe accu geplaatst,opladen doorlaten meten,zekeringen onder motorkap ,radio en binnenverlichting gemeten,lampje in koffer gaat ook uit,garage kan het niet vinden. wie heeft een idee?

Harmannus

Geplaatst door Harmannus (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

lek stroom meten, en dan 1 voor 1 de zekeringen er uit trekken om de groep te bepalen

Harmannus (0), 12 jaar geleden

Renaultmonteurtje, alle zekeringen al uitgehaald en doorgemeten door garage nog steeds lekstroom van 0,3 A..

in eerdere soortgelijke gevallen gelezen, dat het ook de nokkenassensor kan zijn; zou dat hier ook kunnen?.

kaleido 1 (1320) PRO, 12 jaar geleden

Dynamo velddiode defect is ook mogelijk, haal de plus eens van de dynamo , dikke kabel.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Dat van die nokkenassensor is pas vanaf de modelllen 2003.

Is er iets ingebouwd zoals radio,carkit,navigatie , marterschrik zoja zou ik deze eerst afkoppelen.

Harmannus (0), 12 jaar geleden

Bedankt voor de adviezen.inderdaad het ligt aan de dynamo, deze nu losgehaald kan hem echter niet langs het motorblok krijgen ; nergens ruimte voor,
kan iemand mij adviseren hoe ik de dynamo eruit krijg?

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Aluminium gedeelte wat voor op het motorblok zit met 2 m8 moertjes verwijderen.
Dan krijg hem net de langs met een beetje gedraai.

Harmannus (0), 12 jaar geleden

Bedankt Ramjod dynamo er eindelijk uit, nog een vraag: het stekkertje aan de achterkant kan die eraf? Ik kon hem niet loskrijgen en heb het achterplaatje verwijderd van de dynamo.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Zit normaal dikke plus met een m6 moertje en een stekker die je bij de een moet inknijpen en trekken en bij de ander kun je met een schroevendraaier een een lipje optillen en tegelijk trekken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.