Fiat Punto: fiat punto 1.1 vonkt niet.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

dag mensen,

ik heb een punto waarvan ik de d-riem ,waterpomp, koppakking heb vervangen. helemaal afgemaakt start die niet. heb de auto zo gekocht!! ik krijg helemaal geen vonk en op dashboard zie ik de icoon sleutel, accu,olie en inspuit. kan het zijn dat de sleutel niet ingeleerd is en daardoor niet vonkt?? ik denk dat de contactslot vervangen is omdat hij de deuren niet op slot draait.


als ik de brnzineleiding loshaal komt er benzine maar geen vonk

iemand raad voor mij??

het hoeft natuurlijk niet de sleutel te zijn

alvast bedanktt

ferhat66

Geplaatst door ferhat66 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

Jaggo (0) PRO, 12 jaar geleden

Heb je de BDP sensor wel aangesloten na distriwissel?
Zit onder op het blok bij de getande rotor op de krukaspoelie.
Of hij is stuk of erg smerig.

ferhat66 (0), 12 jaar geleden

ik heb de bdp sensor schoongemaakt en geprobeerd maar geen resultaat. maar kan het zijn dat de immo de bougievonk tegenhoud??

want als dat niet zo is ga ik niet verder zoeken aan de immo en sleutel

C.Jonker (0) PRO, 12 jaar geleden

Dat is zeker de eerste verdachte.

ferhat66 (0), 12 jaar geleden

ik heb ook de sleutelcide op dashboard dus dat ga ik als eerst vervangen

ferhat66 (0), 12 jaar geleden

computer codevrij gemaakt en hij liep al

ovi (0), 12 jaar geleden

Goed nieuws!
Hoe maak je de computer codevrij?
Lancia Y heeft dezelfde motor en bij ons gaat soms het geel sleuteltje niet uit en start hij ook niet? We moeten dat een keer of 10 het contact op en af zetten tot het wil uitgaan dus daarom deze vraag.

ferhat66 (0), 12 jaar geleden

schepers autotechniek in Nieuwegein (tegenwoordig) in Maarn haalt het geheugen eruit en doet er een nieuwe geheugen in met alles erin geleerd en wel maar dan zonder de startblokk. voor een bedrag van 175 euro.

ferhat66 (0), 12 jaar geleden

of op marktplaats een set kopen wat bestaat uit contact sleutel module en computer.

zou wel iets goedkoper zijn.

Frank3158 (0), 12 jaar geleden

Je kunt ook een oude computer op de sloop proberen te vinden uit bouwjaar 1994 zonder startblokkering.

ferhat66 (0), 12 jaar geleden

nee dat heb ik ook nagevraagd maar dat is niet verstandig omdat dan meeste waardes niet met elkaar overeen komen. dat was voor mij ook een goedkopere oplossing maar meestal is goedkoop ook duurkoop

mvg

ferhat66 (0), 10 jaar geleden

computer gereset sleutelcode gewist

ovi (0), 10 jaar geleden

Hoe hebben ze dat gedaan?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.