Renault Twingo: themperatuursensor of zender ?

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1200 (e2)

Ik heb problemen met onze twingo
Nu heb ik het hele forum al doorgespit en ben tot de conclusie gekomen dat waarschijnlijk de themeratuursensor overleden is
De auto wil na even gelopen te hebben na een min. of 15 bijna niet meer aanslaan (net of is ie dan verzopen)
Nu weet ik dat er op de radiateur ook een zender/sensor zit natuurlijk , maar volgens mij wordt hier op het forum een andere sensor/zender bedoeld
Ik heb al eens even gesnuffeld maar geen idee waar ik dat ding moet zoeken ......schaam schaam ;-)
Ook bij de automaterialenboer proberen ze mij zo ding in de radiateur aan te smeren .
Wie kan mij hierover enige duidelijkheid verschaffen ?

BVD Hendrik

dollie

Geplaatst door dollie (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Twingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

MrMaddTraxx (0) PRO, 12 jaar geleden

Wat bedoel je met een zender/sensor die op de radiator zit? voor zo ver ik weet heeft dit niets maken met het aanslaan van de motor....

dollie (0), 12 jaar geleden

Benn ik heb even een oude topic opgezocht waar dezelfde kwaal in voor kwam : http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
En inderdaad die zender/sensor op de radiator kan ook naar mijn idee er niks mee te maken hebben , maar waar zit dan die andere en is dat dan een sensor of een zender
Tis me allemaal een tikkie onduidelijk nu !!

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Volgens mij heb je een D7F motor en die heeft aan de voorzijde in de cilinderkop een temp sensor zitten tot betrekking koudstart en controlelampje koelsysteem.
Meest voorkomend probleem is BDP sensor op de versnellingsbak.
De sensor in de radiateur is voor de koelvenmotor bediening.
Advies laten uitlezen voor je zomaar iets vervangt.

dollie (0), 12 jaar geleden

Bovenstaande mankementen heb ik van horen zeggen (auto v/d vrouw)
Echter net zelf meegemaakt : ik draai de contactsleutel om en hij start niet (startmotor draai wel ) , na even doorstarten valt ie 1a2 seconden helemaal "dood" de startmotor draait op dat moment even niet !!
Na opnieuw starten pakt ie na verloop van tijd , hij stinkt enorm naar benzine en rookt als een oude diesel !!
De motor loopt dan ook knap beroerd , echter als hij eenmaal een paar tellen langer loopt tikt ie ze mooi rond
Zijn de kenmerken van een kappote BDP sensor ??

MrMaddTraxx (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik ga ook wel voor de BDP sensor kiezen, bij sommige systemen wordt het bdp signaal gebruikt om de ontsteking te regelen.
Dit kan dus leiden tot een fout ontstekingstijdstip => slechte verbranding of zelfs geen verbranding => zwarte rook (roet) = onvolledig verbrande brandstof

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Dan zou ik maar eens beginnen met een BDP sensor incl stekker op de bundel.
Bij Renault is er een modificatie op de bdp sensoren waardoor de stekker mee vervangen moet worden.

dollie (0), 8 jaar geleden

Bdp sensor vernieuwd en probleem uit de wereld !!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.