Renault Clio: stuurairbagkabeltjes Clio 2004

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400 16V

Dag beste autonauten,

een Clio waarvan de claxon het niet doet werd onderworpen aan een onderzoekje. De claxon zelf bleek niet stuk (effe aangesloten op de batterij en mezelf kapotgeschrokken toen ie het deed). Daarna wat gemeten en losgeschroefd en vastgesteld dat er twee kabeltjes loszaten (afgebroken achter de airbag. Die airbag hebben we wel losgeklikt gekregen maar dan heb je die plezante airbagstekkertjes ... Uit angst ze kapot te doen bij het proberen los te maken dacht ik er beter aan te doen hier eens even te vragen moe zo'n stekkertje los moet. Daarna kan het stuur er dan af en kan ik beginnen met een nieuw onderdeel met nieuwe kabeltjes zodat de claxon het terug doet . Dus : Hoe krijg je zonder beschadiging de stekkers (2 stuks) uit de airbag van het stuur ??

Een Belg op een Nederlandse website ... Het gaat iet geven ... By the way : happy newyear !!

bartjecapri

Geplaatst door bartjecapri (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

abc (0) PRO, 12 jaar geleden

in het midden van de stekker een lipje(schuifje) omhoog trekken en daarna kan de stekker eraf.
ff goe naar de stekker kijken dan zie je wat ik bedoel

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

De gele borging omhoog wippen met een schroeven draaier en daarna stekker losnemen.

bartjecapri (0), 12 jaar geleden

Aha ! Ik had al zoiets in gedachten maar 'k kan beter effe vragen eh ... Morgen naar de dealer om een stukje te bestellen (met die kabeltjes) en dan maar hopen dat het allemaal lukt ... Keep in touch ! Trouwens, iemand een idee wat zo'n grapje kost ?

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Kabels krijg je niet los.
Kost een komplete doorvoer stuurkolomschakelaars.
Prijs ???

A.Smit (0), 12 jaar geleden

Kan natuurlijk ook zijn dat TS de sleepring bedoeld.

bartjecapri (0), 12 jaar geleden

betreffende dit probleem was het het best om de auto regelrecht naar de officiële dealer te brengen. Misschien wel een klant kwijt maar da's de keuze die men soms moet maken ... Bij deze : slotje erop

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.