Volkswagen Golf III : Stank + Beslagen ruiten

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Ik zit nog steeds met het probleem dat mijn ruiten allemaal beslaan. Plus er komt een stink lucht uit de aanwaaier als ik deze op warm zet.
Heb de volgende dingen al geprobeerd:
- binnenruiten ontvet en goed gewassen
- gezocht naar lekkage, tevergeefs
- interieurfilter vervangen
- vochtvreter in de auto gelegd, die niet echt veel vocht pakt dus lekkage heb ik ook echt niet dan (ook nergens natte plekken of iets dergelijks)
- koelvloeistof niveau gecontrolleerd, lekt nergens.

Ik heb dus nog steeds deze 2 problemen niet opgelost. Iemand met de goude tip?!

Mvg.

tricker89

Geplaatst door tricker89 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

24 Reacties

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Tim als de lucht weezoet is ........Lekke kachel of de aansluiting er van . Je zou toch een beetje koelvloeistof -gebruik moeten hebben !. Het is wel zo dat in de kachel zich vuil en stof verzamelt en dit kan ook flink meuren als in de winter alle warmte gebruikt wordt. Groeten.

tricker89 (0), 12 jaar geleden

Het is echt een soort vieze salmiak geur die er dan hangt. Heb net nog eens de ruit goed schoongemaakt met de NTX Glass Cleaner. Verder is mn auto niet overmatig vochtig, dus als ik straks weer hetzelfde probleem is moet het echt aan de kachelradiateur liggen toch?

EDIT: laatst heb ik trouwens de motor eens goed warm laten worden en toen ineens de warme lucht aangezet op het warmst, kwam toen ook een paar seconden rook uit de aanwaaiers waar mijn vriendin nogal van schrok. Onmiddelijk beslagen ruiten weer natuurlijk. Misschien dat dit nog iets aangeeft, de rook?

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Dit is nu de 4e keer dat je dit probleem voor legt. En iedere keer komen we allemaal tot dezelfde conclusie: kachel radiateur lek.
Misschien eens een professional er naar laten kijken?

tricker89 (0), 12 jaar geleden

Als die lek zou zijn zou ik toch koelvloeistof moeten verliezen, of iig zichtbaar minder moeten worden in mn reservoir? Of is dat niet correct?
Want hierdoor bleef ik een beetje steken kwa duidelijkheid, wil het namelijk vrij zeker weten voordat ik geld ga stoppen in iets.

TheoStek (0) PRO, 12 jaar geleden

Heeft de auto airco ?

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

pers hem af (koelsysteem)

tricker89 (0), 12 jaar geleden

Heb geen airco nee.

Ruit was net weer vochtig toen ik de aanjager nog niet eens aan had. Kreeg het er ook vrijwel niet af met warme lucht.. Neem aan dat er dan toch ergens een lekkage ofiets moet zitten. Nog maar eens nakijken of ik iets vind. Anders ga ik het denk ik opgeven. Wil niet €500 neer gaan leggen om iets 'misschien' te laten maken. Dan wacht ik wel tot ik een nieuwe auto koop als ik klaar ben met studeren

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Tim je kunt ook de inlaat van de kachel demonteren tot aan de ventilator . Een vuil en/of nat kachelfilter kan ook meuren . Zit de waterkap er wel goed op.???????? Succes.

tricker89 (0), 12 jaar geleden

Waar zit dit precies? Dan zal ik dat vandaag even nakijken !

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Zeker moet deze ieder jaar vervangen worden !!!!!! Tegenover de bijrijder zit in de paravan een demonteerbaar deel .
Deze zit met parkers vast . Met wat gepiel krijg je het naar je toe er uit.
Aaronder zit weer een kap om het papieren filter zo droog mogelijk te houden ( voorzichtig ) oplichten en kijk goed hoe deze weer op zijn plaats moet.!!!!!!! Verder papier element uitnemen .
Als je er een van Bosch koopt zit de montagehandleiding er bij .

tricker89 (0), 12 jaar geleden

Heb de interieurfilter al eens vervangen 2 maanden geleden. Zal morgen eens kijken of alles daar nog goed zit en of er misschien iets vervangen moet worden. Thanks!

tricker89 (0), 12 jaar geleden

Mijn blowers schijnen niet te willen luisteren naar mijn regelknop. Als ik de blower bijv op voorruit only zet komt er nog steeds een flinke lading op m'n voeten. Zet ik hem op m'n voeten blijft er nog steeds een aardige lading op de voorruit. Etc. En dan bedoel ik niet een klein windje hè, 50% ofzo blowt uit de kanten waar het niet van daan zou moeten komen. Oplossing?

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Demonteer het handschoenenkastje en duik onder het dashboard. Demonteer eerst het bedieningspaneeltje er breken vaak stukken af waardoor het niet meer werkt . Pielklus . Groeten.

tricker89 (0), 12 jaar geleden

Auto gaat a.s. woensdag naar de garage voor de kachelradiateur. Zal hier updaten als ik hem terug heb. Voor m'n andere probleem, zal eens kijken of ik tijd/zin heb om daar eens naar te gaan kijken. Anders geef ik dat wel aan bij de eerst volgende beurt ofzo

tricker89 (0), 12 jaar geleden

[quote=Punt]Demonteer het handschoenenkastje en duik onder het dashboard. Demonteer eerst het bedieningspaneeltje er breken vaak stukken af waardoor het niet meer werkt . Pielklus . Groeten.[/quote]
Kan dat meteen gedaan worden als de kachelradiateur vervangen wordt woensdag of is dat dan veel extra werk? Zo niet dan zeg ik dat er misschien meteen bij. Laat ook meteen m'n achterruit verwarming nakijken namelijk. Die gaat niet aan maar het lampje brandt wel gewoon. En heb zelf niks om door te meten ofzo, we hebben amper gereedschap thuis. Maar goed ja of nee?

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Het dashboard moet er toch uit . Ik denk dat ze het wel tegen komen. Maak er wel melding van. Groeten.

tricker89 (0), 12 jaar geleden

Dankje, doe ik!
Leek me ook wel logisch om maar meteen de achterruit verwarming aan te geven. Dus zal dat ook maar meteen doen! Zal een aardig centje gaan kosten. Ik laat jullie het weten woensdag

tricker89 (0), 12 jaar geleden

Het was inderdaad de kachelradiateur die lek was, is vervangen plus de achterruit verwarming is gemaakt.
Nu zit ik echt weer met een ouder probleempje, doordat het dashboard eruit is geweest doen m'n lichtjes achter de ventilator schakelaars het niet meer xD shit, toch maar even echt dat lampje vervangen komende week!! Haha
Plus, gister reed ik en wilde ik een liedje verder drukken op m'n radio, en toen ging opeen het licht van de radio uit.. Bleef wel afspelen. Drukte eens opde radio en het licht sprong weer aan. Even later wilde ik de cd eruit halen door op de knop te drukken werd die ff snel rood en sprong die uit, geen geluid meer. Ik haal de cd eruit, doe hem er weer in en hij doet het weer. Hoe kan dit dan? Los contact ofzo? Radio kapot?

tricker89 (0), 12 jaar geleden

net was trouwens hetzelfde probleem, als ik een beetje op de radio duw gaat het licht uit, duw ik weer eens erop gaat die weer aan etc. Net wilde ik het volume verhogen en toen vloog die ineens vol door naar 34, was bijna doof. Iemand een idee?

kaleido 1 (1805) PRO, 12 jaar geleden

Radio met afneembaar front? misschien vuilligheid in de contactstrip.
Omdat het dashbord eruit geweest is , denk ik dat de radio er ook uit geweest is, kijk eens of er achterin de radio geen stekker los zit.

tricker89 (0), 12 jaar geleden

Ja afneembaar front. Heb al gecheckt voor viezigheid maar was niks. Ga morgn even kijken achter de radio als er weer licht schijnt buiten

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Geeft allemaal niet als het raam maar droog blijft. Kon je straks met de komende koude ook aan de binnenkant krabben. Groeten.

tricker89 (0), 12 jaar geleden

Ja ben heel blij dat dat verholpen is! Ze zeiden dat ik nog wel een paar dagen een klein beetje last kon hebben van een geurtje omdat die koelvloeistof damp in de matten enzo zou zitten. En er misschien nog iets kan verdampen ergens. Maar merk het vrijwel niet zelf. Hele verbetering en nog geen beslagen stukje raam gehad :). Morgen maar even achter m'n radiootje kijken

tricker89 (0), 12 jaar geleden

Deze kan dicht, opgelost

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.