Renault Clio: verwarings doet niet

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

er komt wel lucht naar binnen maar het word niet warm
heb zelf op stand 4 gezet en stukje gereden maar niks\
waar kan het probleem dan nog liggen

rover416si

Geplaatst door rover416si (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

jan T (5) PRO, 12 jaar geleden

wodt de motor goed warm.
worden de kachel slangen goed warm.
werkt de kachelklep goed.
als dat in orde is dan zal de kachelradiateur dicht zitten.

groetjes jan.

rover416si (0), 12 jaar geleden

de motor word warm en slangen ook er komt wel warmte maar niet zoals het hoort
zodra ik het aanzet beslaat gelijk de vooruit en het zicht is levensgevaarlijk.

wat bedoel je met kachelradiator dicht zitten. de radiator ziet er net nieuw uit

jan T (5) PRO, 12 jaar geleden

de kachel radiateur zit in het dashboard deze is voor de verwarming en moet je niet verwisselen met de radiateur onder de motorkap.

groetjes jan.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

De kachelradiateur zit achter het dashbord en deze willen weleens verstopt raken.

Voel eens aan beide slagen onder de motorruimte die naar de kachelratiateur gaan in het schutbord.
Dze moet beide goed warm zijn maar wil niet zeggen dat de kachelradiateur niet verstopt is.
Het koelwater kan ook maar voor een gedeelte erdoorheen stromen.
Je kunt proberen te spoelen dmv beide slangen demonteren en dan met de tuinslang door tespoelen.

Als het niet help kom je de kachelradiateur aan het vervangen.
Moet dashbord voor eruit en kachelhuis.

A.Smit (0), 12 jaar geleden

Hallo rover416si,

Ik heb in dit topic: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... net een plaatje gezet hoe de onderdelen van je kachel eruitzien.
Misschien kan je daar iets mee.

Succes!

Mvg, Arjan

Ries71 (0), 12 jaar geleden

Bij mijn Scenic is sinds vanochtend de kachel ook niet warm te krijgen..het was al steeds slechter geworden maar nu is het steenkoud. Ik heb de leidingen gevoeld maar de bovenste blijft koud terwijl de onderste warm is. Is dit ook die welbekende verstopping/vervuiling?

A.Smit (0), 12 jaar geleden

Als het langzaam aan steeds slechter wordt is de kans groot dat het inderdaad door verstopping van je kachelradiator komt.
Koelsysteem en radiator een keer doorspoelen. Het kan ook zijn dat de radiator zo vol zit dat alleen vervangen nog helpt.

Mvg, Arjan

Ries71 (0), 12 jaar geleden

Kan ik de retourleiding van de kachel niet loshalen en afdoppen en de toevoerleiding om zetten (op de bovenste aansluiting) om zo onder druk de kachelradiator door te spoelen? Het water wat er uitkomt kan ik dan opvangen....

Ries71 (0), 12 jaar geleden

Slangen eraf gehad. Stoomdrukreiniger erop..tuinslang erop en een klein pisstraaltje was alles wat eruitkwam zetten..ik vrees dat ik aanstaande zaterdag wat te doen heb.

Heino4267 (110), 12 jaar geleden

Meer info over spoelen: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

"Als je alles zover mogelijk doorgespoeld hebt, je systeem opnieuw aansluiten, afvullen, en een hand of 4/5 soda in je expansietank gooien, en dit lekker effe een dagje of 2 laten zitten, als het goed is zul je merken dat je kachel het veel beter gaat doen.
Daarna je systeem weer HELEMAAL op voorgaande manier aftappen en doorspoelen met zuiver water."

Let op dat je de auto daarbij op een vorstvrije plaats hebt staan omdat dit goedje sneller bevriest dan koelvloeistof .....

Ries71 (0), 12 jaar geleden

Bedankt voor de tips maar lettend op de kosten van het radiatortje neem ik de optie compleet vervangen. Volgens het handboek is het zo gek veel werk ook weer niet.

Wat ik wel vreemd vindt is dat ik bij diverse online shops het ding kan bestellen..maar wat blijkt? er zijn 2 maten verkrijgbaar: 250 mm en 260 mm...Mijn idee was bestellen, ding in huis en uitwisselen. Nu kan het gaan worden: Demonteren-meten-weer monteren-bestellen-weer demonteren-nieuwe monteren en dan laat ik ontluchten en bijvullen etc nog weg.

Zeg het maar..Scenic technisch handboek geeft geen maten helaas.

A.Smit (0), 12 jaar geleden

Soda in koelsysteem?? Met de huidige aluminium blokken zou ik daar toch echt heel voorzichtig mee zijn. Spoel je dat niet genoeg schoon wordt je blok van binnen uit opgevreten.

Ries71 (0), 12 jaar geleden

Ben toch even langs Willy van Lankveld gereden in Volkel en de kachel werkt weer. Kost 75 Euro en je dashboard hoeft er niet uit. Ging met -7 binnen er naartoe en kwam met een lekker warm autootje weer terug.

Ik zeg doen!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.