Renault Laguna: uitlaatgas regeling defect

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2,0 ide

hallo

ik heb laats al een bericht achter gelaten dat ik een probleem heb met de uitlaat gas regeling.
nadat ik op advies van de dealer een nieuwe kat eronder heb gemaakt was het probleem niet verholpen.
oorzaak verkeerde kat.
nu heb ik de goeie en de aut rijdt echt super als nieuw.
maar het lampje blijft branden en de damen blijft ook vermelden uitlaatgasregling defect raad plaag uw renault dealer.
de dealer heeft mij gezegt dat ik na het monteren van de kat even de accu kabel moest loskoppelen heb ik gedaan maar het lampje blijft branden en de damen vertel nog steeds hetzelfde.
mijn vraag is nu moet ik weer 55eurie betalen om de auto te laten uitlezen en ressetten of is er nog een andere mogelijkheid.

ik hoop op reactie´s

heijmans85

Geplaatst door heijmans85 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

davy,ben je lid van een pechhulp?? Die kunnen waarschijnlijk ook de auto uitlezen/wissen.

Wil je het wel bij 1 topic houden,dat is wat overzichtelijker voor ons... mod's??

heijmans85 (0), 12 jaar geleden

nee ben helaas niet lid van de wegenwacht of andere pech hulp verleners.
ik had eiegenlijk ook wel verwacht dat de melding weer vanzelf zou weg gaan want ik neem aan dat als de computer kan meten dat de regeling niet goed is dat hij dan ookweer kan meten dat de waardes wel weer goed zijn of zeg ik dit verkeerd.
anders zal ik toch weer naar de dealer moeten en dan kost het me 55 eurie om ff de fout melding te resetten.

gr davy

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

Wat ik ooit hier eens gelezen heb moeten zulke meldingen min 40 starts actief blijven,maar dat weet ik niet zeker meer...

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

lampje blijft vrolijk branden tot je deze mbv een tester wist

heijmans85 (0), 12 jaar geleden

dus met andere woorde toch ff naar de dealer of kunnn ze dat bij een gewone garage ook.
en dan heb ik nog 1 vraagje.
is het mogelijk om de sensors van de banden spanning uit te schakelen want ik wordt er gek van heb laats 4 nieuwe sensors geplaats maar telkens is er weer een ander die onder het rijden weg valt en aan gezien ik andere velgen wil halen zonder de sensors over tezetten wil ik graag weten of dit mogelijk is om dee uit teschakelen.

gr davy

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Het resetten van de motorstoring kunnen ze bij een universele garage ook.
Het uitschakelen van de sensoren kan alleen de dealer omdat er div configuratie's moeten worden verandert.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.