Renault Clio: airco leeg

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

ik heb de airco warm als koud getest maar zodra ik op de knop druk moet de motor reageren en meer geluid maken maar dat doet ie niet
als ik naar de garage breng dan willen ze gelijk geld hebben zonder te kijken naar een oplossing of probleem
ik denk dat de aircovulling leeg is.

rover416si

Geplaatst door rover416si (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

dan laat je hem vullen, of wat wil je nu eigenlijk van ons weten?

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Voor een diagnose moet je betalen is de normale gang van zaken .
Als je hem laat repareren is een tweede.

rover416si (0), 12 jaar geleden

airco vullen kost ongeveer 100euro maar ik heb het eerder gehad net gevuld en gelijk leeg
omdat er een lekkage zat de monteur wilde mij niet verder helpen.dus weggegooit geld
kan het nog goedkoper

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

waarrom wilde men u niet verder helpen? hebben ze de lekkage dus niet opgespoord voor u

rover416si (0), 12 jaar geleden

ik moeste ook voor de extra kosten werkzaamheden betalen terwijl ik al 100 euro kwijt was
die man zei ik ga hem eerst testen op lekkage dan vullen maar later is het toch gaan lekken en nu daar sta je dan
terug gegaan naar die man het verhaal gedaan maar wou geen garantie geven ook heb je de bon nog
daarom ga ik niet gelijk een een garage om te vullen want je kan meer verwachten dan je denkt

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Voor diagnose hoeven ze niet direct te vullen.
Men kan ook afpersen met stikstof en dan zoeken met zeepsop of met een lektester.
Dat is de eerste diagnose als het systeem leeg zou zijn.

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

dan heb je het niet getroffen bij die garage, maar er zijn ook betere, eerst even vragen voor men er aan begint, wat de kosten zijn

rover416si (0), 12 jaar geleden

eerste instantie wil ik geen airco maar mijn vrienden zeggen dat airco ook helpt als de voorruit beslagen is want zodra ik de verwarming aanzet moet hij de voorruit schoonblazen maar dat doet ie niet het beslaat en maakt erger dus ik dacht misschien zou airco wel helpen

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

recircultiestand niet lager dan 10min gebruiken want dan krijg je die problemen van beslaan.

rover416si (0), 12 jaar geleden

kunt u misschien wat duidelijker zijn ik snap niet wat u bedoelt

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Als het goed heeft de auto een knop voor recirculatie van de lucht.
Bij deze funtie kan men kiezen dat de lucht sneller wordt opgewarmd omdat er geen frisse lucht wordt aangezogen van buitenaf.

heijmans85 (0), 12 jaar geleden

als je da airco laat villen dan doen ze toch ook gelijk testen oplekkage´s of ben ik nou gek ik ben laats naar atu geweest en heb zelf gezien dat ze dat doen testen het koste mij trouwens maar 60 euro

Heino4267 (200), 12 jaar geleden

Denk je er ook aan dat als het kouder is dan 6 graden boven nul (en daar zitten we nu ongeveer), de airco niet zal inschakelen om bevriezing van de verdamper te voorkomen?
Alles ziet er in dat geval uit alsof de airco aan staat, maar werken doet de airco in dat geval niet.

TheoStek (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=heijmans85]als je da airco laat villen dan doen ze toch ook gelijk testen oplekkage´s of ben ik nou gek ik ben laats naar atu geweest en heb zelf gezien dat ze dat doen testen het koste mij trouwens maar 60 euro[/quote]
Ik wil het woord "gek" niet voor de mond nemen of je daar voor uitmaken :) ! een systeem afvullen en daarna controleren op lekkage's MAG NIET ! die dat doet zijn in mijn ogen prutsers.

Als dienstverlenend bedrijf ben je verplicht om de oorzaak op te sporen en d.m.v af te persen de lekkage te traceren "NIET MET ZEEPSOP".

[quote]Dat is de eerste diagnose als het systeem leeg zou zijn.[/quote]
Zodra verbinding is gemaakt met het airco systeem, en het systeem wordt gerecoverd of opgemerkt dat het systeem leeg zou zijn, of over te weinig koudemiddel beschikt "moet het systeem na recoveren" afgeperst worden..

Er zijn nog altijd schrijnende gevallen ! zoals uit dees topic maar weer ééns blijkt dat de TS, door een zogenaamd bedrijf dat airco service voert ("tussen haakjes") bij zijn pietje wordt genomen.
Wie is nu de dupe ! de TS omdat het zogenaamd bedrijf alles aan zijn laars lapt en niet volgens de regels werkt..!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.