Daihatsu Applause: Benzine Overhevelen lukt niet, tips en adviezen...?

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Beste Allemaal,

Ik heb laatst een ongeluk gehad met mijn Daihatsu Applause, waardoor die nu Total Loss is, nu had ik hem daarvoor vrijwel helemaal volgetankt en wil ik dat overhevelen naar mijn Peugeot 106 XN, MAAR ik heb een Hevelpompje gebruikt en gezogen maar met beide lukt het niet om de benzine over te hevelen, wat doe ik fout? Of zijn er nog andere manieren? Zag op Internet iets met de brandstofpomp, kan iemand mij de manieren stap-voor-stap uitleggen? Bij voorkeur vandaag, hoe eerder ik het geregeld heb, hoe eerder de auto weg kan! :)

Dank je wel,

Ricardo

PowerofGod

Geplaatst door PowerofGod (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Applause? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

Ricardo,onder de achterbank de pomp constant laten draaien door en voeding en massa op te zetten. Dan de leiding die naar het fliter gaat loshalen en lekker laten pomp. Af en toe even pauze dat de pomp niet te warm wordt. Kijk uit met vonken en geen peuk opsteken.

Leo65141 (0) PRO, 12 jaar geleden

Er zit een aftapplug onder de tank met sleutel 17 los te draaien, benzine dop even los draaien loopt
het zo er uit wel even opvangen in een opvang bak

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

hoe kan die pomp nu te warm worden wordt gekoeld door benzine, zou wat zijn als je in één stuk door rijd naar spanje moet je om de zoveel tijd stoppen voor de pomp af te laten koelen , en bij verkeerd getankt draait de pomp ook constant mee, , Nee eerwaarde collega nu vertel je een sprookje !!!!

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

nou jan,
ik bedoelde dat als de tank leger raakt,de pomp niet meer helemaal gekoeld kan worden. Jij maakt het toch ook vaak mee dat de pomp defect raakt door veel met reserve te rijden??

Vutter1 (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik ken uiteraard de schade niet,maar het brandstofrelais opzoeken.Weet niet precies meer waar hij zit.Of links onder het dahboard in de zekeringenkast of links, onder de motorkap.Even contact aan en luisteren welk relais na een seconde of twee tikt.Dit zal dan wel het gezochte relais zijn. De door te schakelen aansluitingen van het 4-polige relais doorverbinden en de pomp gaat draaien.Wel eerst de aanvoerslang bij de injectoren los maken en iets verlengen zodat je de slang in een jerrycan kunt hangen.
Succes

Frans P. (0), 12 jaar geleden

Ik sloeg er wel eens een schroevendraaier in.
Alleen, wat zet je er dan onder met een volle tank..........................

kaleido 1 (1620) PRO, 12 jaar geleden

Een hele grote bak

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Applause of stel zelf een nieuwe vraag.