Renault Twingo: Bestuurderskant kletsnat

Bouwjaar: 1996

Omdat de ramen telkens beslaan maar eens even op onderzoek gegaan
Ik kwam al redelijk snel bij de mat op de bestuurderskant uit die was helemaal doorweekt
Ook de mat eronder en die geluidsremmende laag daar weer onder
Ik heb werkelijk geen flauw benul waar het weg komt want hoe hoger ik voel hoe droger het wordt .
Het is ongeveer tot pedaalhoogte nat (nu kan dit ook opkruipend vocht zijn natuurlijk )
Heeft iemand een idee waar ik het mogelijk zoeken moet ?
Ik heb ook gedacht dat het opspattend water uit de wielkast kon zijn (door 1 of ander onbrekend rubber)
Maar dan moet het wel heel raar gaan immers er zit nog een binnenscherm in het spatbord
Graag zsm tips want mocht het ooit nog eens gaan vriezen moet ik de binnenkant ook schoon krabben :-)

dollie

Geplaatst door dollie (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Twingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Heino4267 (200), 12 jaar geleden

Je kunt dat meestal zelf opsporen en verhelpen:
- De meest voorkomende oorzaak is lekkage van onder de parafaan. Dat is een plaat met ribbels die buiten vóór de voorrruit zit. Regenwater komt daar binnen en kan niet weg als de afvoeren links en rechts in die ruimte in de hoek bij de spatborden verstopt zitten (met bladeren en zo). Dat kan je zelf nakijken, schoonmaken en evt. doorsteken.
-Soms is het voorruitframe onder of bij de rubbers doorgeroest en lekt daarlangs water binnen.
- het kan koelwater zijn. Als het koelwaterniveau goed is en je dat nooit hoeft bij te vullen, is die kans klein.
- onder de auto zitten afvoerdoppen om in noodgevallen water uit de auto af te voeren. Als die doppen ontbreken spat daar water naar binnen. Kijkm ar eens goed onder de bekleding: maak die zo droog mogelijk en leg er droge kranten onder. Waar daarna de krant het eerst weer nat wordt, zit de oorzaak.

Maak sowieso de matten goed droog als het verholpen is, anders krijg je dure gevolgschades.

dollie (0), 12 jaar geleden

Als jij die plastic kap op de motorkap bedoeld Hein daaronder is alles kurkdroog en zie daar maar 1 afvoer nl.naar rechts richting het spatbord
Koelvloeistof hoef ik nooit bij te vullen (gelukkig) en die rubber doppen onder de bekleding zijn (in goede staat ) aanwezig
Dit kan nog wel eens verrekt lastig worden begrijp ik ;-)

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Lijkt op een lekkage van de kitnaad van de voorruit.
Haal de bovenplaat van het dashbord er eens af deze met 3 of 5 schroefjes vast.
Want dat met de paravaan bij een twingo kan niet.

dollie (0), 12 jaar geleden

[quote=Ramjod]Lijkt op een lekkage van de kitnaad van de voorruit.
Haal de bovenplaat van het dashbord er eens af deze met 3 of 5 schroefjes vast.
Want dat met de paravaan bij een twingo kan niet.[/quote]
En dat klopt als een bus , ik heb die bovenplaat eraf gehaald en toen de waterslang erop gezet
Inderdaad kwam het in de hoek naar binnen en dreef dan mooi naar beneden .
Ik heb het raamrubber aan de onderkant afgekit en toen weer de straal erop ....kurkdroog
Dus bij deze wil ik je bedanken voor de tip anders was het zoeken naar die bekende speld

Nogmaals bedankt en de groeten : Hendrik

dollie (0), 8 jaar geleden

Was lek bij het raamrubber linksonder , auto inmiddels weg dus geen problemen meer

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.