Renault Clio: Binnenverlichting springt zo nu en dan aan....

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Bij onze Clio 1.6 Si springt de binnenverlichting aan onder het rijden, iemand een oplossing?

Alvast bedankt.

Mr.Grien

Geplaatst door Mr.Grien (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

Hans4040 (300) PRO, 12 jaar geleden

Heb je een alarm met een schakelaar onder de motorkap?
Dan gaat deze aan als er veel wind onder de kap komt en opgetild wordt...
In dat geval schakelaar bijstellen.

mvg,
Hans

Mr.Grien (0), 12 jaar geleden

Nee, volgens mij hebben wij geen alarm op de Clio!

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Liggen alle deuren netjes aan?
Er ooit in het begin een mededeling geweest voor de schakelaar binnenlicht a klep.
Er moest toen een dikkere vulring geplaatst worden.

Je kunt proberen a klep iets strakker te zetten.

Mr.Grien (0), 12 jaar geleden

Ramjod,

Hoe doe ik dat? dan probeer ik het vandaag even.

Alvast bedankt.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Deuren sluiten en voelen dat de overgang van voorpotier en achterportier of scherm bij de naad netjes overlopen.
je kunt met een torx 40 dop de vangen losmaken en dan met en hamer deze iets naar binnen tikken tot deur netjes in een lijn ligt.
Achterklep kun je in het midden de vanger iets naar binnen zetten.

Hans4040 (300) PRO, 12 jaar geleden

Als de binnenverlichting uitgaat met gesloten deuren, is het niet nodig om met een hamer aan de gang te gaan op de deurvangers...

Mr.Grien (0), 12 jaar geleden

Bedankt voor de tips, ik heb onderhand het probleem "opgelost".

De deuren en achterklep sloten netjes aan. Heb in de binnenkant van de deuren en de achterklep een kleine ronde vloerbeschermer geplakt, nu blijven de lichten uit onder het rijden.

kaleido 1 (1460) PRO, 12 jaar geleden

Waar heb je deze geplakt en wat veranderd er dan aan de stand van de deur dat het probleem nu niet meer terug komt?

Hans4040 (300) PRO, 12 jaar geleden

Dat staat er toch? Op de deur... de schakelaar wordt nu verder ingedrukt

kaleido 1 (1460) PRO, 12 jaar geleden

Sorry hoor we zijn niet allemaal zo slim om dat tussen de regels door tekunnen lezen.
De oplossing van ramjod geeft hetzelfde resultaat

Hans4040 (300) PRO, 12 jaar geleden

Ten eerste: het staat niet tussen de regels
en ten tweede sluiten de deuren netjes aan dus de slotvanger naar binnen slaan met een hamer lost niets op...

Mr.Grien bedankt voor de feedback.

claxon (0), 12 jaar geleden

Ik heb dat bij mijn Kangoo ook.Dus een plakkertje ter hoogte van de schakelaar.Het kan waar zijn.Al rijdend doe ik mijn deur open en toe.Het spooklicht gaat dan uit........tot het volgend putje.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.