Renault Kangoo: LPG probleem

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4rn

sinds een week stottert mijn auto op gas
als de auto overschakelt van benzine naar gas is er nog geen probleem maar na ongeveer 5 kilometer begint de auto te stotteren en moet ik de schakelaar weer terug op benzine zetten,
dit gaat goed en op benzine is er ook geen enkel probleem maar zodra ik de schakelaar weer op gas zet en de auto overschakelt op gas keert het probleem weer terug.
er zit genoeg water in het systeem dus hij kan niet bevroren raken maar wat dan wel het probleem is weet ik nu niet meer.
kan iemand mij vertellen wat nu de oorzaak kan zijn? ALVAST BEDANKT

benbakker70

Geplaatst door benbakker70 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Kangoo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

willyvan (5) PRO, 12 jaar geleden

welk merk installatie en wat doet het lampje bij schakelaar

benbakker70 (0), 12 jaar geleden

het merk is AG start op benzine ,dan knippert het rode lampje bovenaan dan schakelt op gas en brand er fel lampje onderaan
daarna de groene lampjes afhankelijk van hoeveel gas er nog in de tank zit, bij een volle tank branden 4 groene lamp
daarna probleem haperen en stotteren dus schakelaar omgezet naar gas (rode lampje knippert weer) en probleem weg na ongeveer 5 km schakelaar weer naar gas, schakelt dan na een paar km weer over op gas (felle rode lampje brand) en daarna weer de groene lampjes allemaal zoals het hoort want dit heeft hij ook altijd zo gedaan en er is nog nooit een probleem geweest tot nu dan

JaapVeld (0), 12 jaar geleden

Ik ben bang dat je toch even naar de gasboer moet. Deze omschrijving kan zoveel oorzaken hebben dat het heel lastig is hier iets zinnigs over te zeggen.
Variërend van luchtlekkage inlaattraject, gascomputer, bougiekabels, bougies (al zie ik niet direct de 5 km goed rijden relatie)

Je bespaart jezelf een hoop zoekwerk als je hem ff naar de gasboer brengt (ik geef eerlijk toe soms heb ik zelf ook de afweging maak om te gaan hobbyen)


Gr Jaap

benbakker70 (0), 12 jaar geleden

ik heb al een afspraak gemaakt met de gasboer maar vandaag was het nog niet goed maar wel beter, alleen reageert hij op gas niet zo goed als ik me gaspedaal intrap dan begint hij te haperen, de gasboer had het over een gasinjector die wellicht vervangen moet worden. ik heb in het thermosstaathuis wel een heel klein scheurtje waar hij een klein beetje water lekt maar dit is niet meer dan een eetlepel op 50 km.

ratdraaier (0), 12 jaar geleden

mijn ervaring is als het idd de ag inst is met 1 centrale gas injector deze wil wel stuk gaan of minder worden ik heb toen zelf een revisie setje gekocht en deze geplaatst en wat dus ook wel voor komt bij deze inst is dat de stappenmotor op de injector te zwaar loopt en die zou ik ook vervangen maar goed ik had toen eigenlijk vrij snel naar het omschakelen van bezine naar gas problemen stotteren enz soms direct en soms ook soms na een tijdje het werd wel steeds erger
naar het vervangen was hij gewoon weer goed

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Als dit de uitvoering is met 1 injector,dan word het goed zoeken naar zo'n injector.
Is bijna niet meer aan te komen,als er nog aan te komen is.

benbakker70 (0), 12 jaar geleden

vrijwel zeker met 1 injector en ik kan deze nog krijgen bij een gasboer bij mij in de buurt, deze beste man heeft nog een aantal revisiesetjes liggen dus dinsdag gaan we dat even bekijken en bedankt voor de suggesties

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Klepspeling?

benbakker70 (0), 12 jaar geleden

de injector was het probleem, is nu opgelost en rijd weer prima op gas
bedankt allemaal

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.