Renault Megane: Op en af springen van centrale vergrendeling

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 15dci 105pk

Hallo allemaal, ik heb een megane II grand tour 15dci en sinds een paar dagen doet de centrale vergrendeling rare dingen. Bij openstaande deur rond de wagen wandelen of instappen met de handsfree kaart op zak begint de centrale vergrendeling een aantal keer op en af te springen zonder ook maar iets te doen, als ik dan wil starten nog steeds met de kaart op zak komt de melding op de diplay ""kaart insteken"". Als ik dan een andere keer instap zonder dat zonder dat de centale vergrendeling rare dingen heeft gedaan dan kan ik wel normaal starten met de kaart op zak. De beide handsfree kaarten zijn ongeveer 2 jaar oud en de battarijtjes zijn over een paar maanden vernieuwd. Ook nog vermelden dat hij het doet met om het even welk portier dat open staat, ook de achterklep. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Groeten Eddy.

eddyreddy

Geplaatst door eddyreddy (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Lijkt een vochtprobleem in een van de optische ogen inde portieren.
Je kunt proberen door een voor een de hoofd stekkers erop en eraf tenemen van de portieren tot het probleem ophoud.
Dan weet je in welk portier het probleem zit.

eddyreddy (0), 12 jaar geleden

Bedankt Ramjod om te reageren, wat jij zegt zou wel eens kunnen kloppen want hij heeft de laatste dagen altijd in dat stormweer gestaan, ik zal het eens controleren.

marchekker (0), 12 jaar geleden

Weet iemand hoe je die optische oogjes kan schoonmaken/controleren?

Groeten Marc

eddyreddy (0), 12 jaar geleden

Ramjod jij hebt gelijk, na de stormachtige dagen van de vorige week is het droger geworden en het probleem heeft zichzelf opgelost. Alles werkt weer zoals het moet.
Bedankt voor uw juiste analise.

Groeten, Eddy.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.