Renault Clio: niet starten

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

goede dag

allemaal nog de beste wensen
ik heb een renault clio die start niet als ik de sleutel erin steek blijft mijn rood ledje branden als ik start krijg ik geen bougie vonk
en geen brandstof als ik hem uitlees krijg ik de storingscode df012 en df057 weet iemand waar ik moet gaan zoeken


alvast bedankt
gr ron

ronswaans

Geplaatst door ronswaans (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Ralf_Jensen (0) PRO, 12 jaar geleden

Dat rode lampje duidt op een "niet- vrijgave" van de startonderbreker. Probeer als eerste de reserve sleutel.

ronswaans (0), 12 jaar geleden

heb ik geprobeerd maar is het zelfde de dealler zij als de sleutel niet goed werk knippert het lampje snel???

ratdraaier (0), 12 jaar geleden

bdp sensor? stuk

Ralf_Jensen (0) PRO, 12 jaar geleden

Die sleutel kunnen we dus vrijwel uitsluiten, maar het ´startonderbrekersysteem´ werkt als een soort zender/ ontvanger. Het kan natuurlijk ook aan de contactring rondom het contactslot liggen.
Die dealer had je best verder kunnen helpen. En iets meer info geven.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

In de motorruimte zitten lv 3zwarte relias doe die eens wisselen onderling.
Wanneer het startvergrendellampje constant blijft branden is er geen communicatie met de inspuitcomputer en UCH.

A.Smit (0), 12 jaar geleden

Het wil nog wel eens voorkomen dat de sleutel spontaan de code (voor de startonderbreker) "vergeet". Bij sleutels met infrarood bediening voor de centrale deurvergrendeling. Je kan proberen die code weer ïn te leren":

CV knop sluiten op dash ingedrukt houden tot je hem 2x hoort klikken. En dan paar keer op je afstandbediening drukken. Wel richting je binnenspiegel mikken natuurlijk daar zit de IR ontvanger. Dit wil nog wel eens helpen en niet geschoten altijd mis ;-)

Succes!

Mvg, Arjan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.