Renault Clio: Knipperlicht gaat aan bij gebruik raam

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 16V

Sinds kort gaat het knipperlicht in werking bij het dicht doen van het bestuurdersraam.
Zodra je het raambedieningsknopje aantrekt hoor je in de deur/zekeringskast een relais omslaan en direct daarop het relais van de clignoteur (zo stel ik het mij voor)

Hoe los ik dit op? Is een onwenselijk fenomeen uiteraard.

Alle info is welkom.

Alvast bedankt,

Romke

Hompie

Geplaatst door Hompie (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

A.Smit (0), 12 jaar geleden

Hallo Romke,

E-mail notificatie is een mooi ding. Zo zag ik dat je had gereageerd op het topic met hetzelfde probleem wat ik ongeveer een jaar terug plaatste. Ik heb daar de nodige updates bij gezet.

Voor het gemak (en toekomste bezoekers met dit probleem) hier nog even de link van dat topic:

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Succes!

A.Smit (0), 12 jaar geleden

Ha, en zie nu dat je inderdaad ook een Clio hebt :-)

Hompie (0), 12 jaar geleden

Super, bedankt Arjan.

Zal deze week even een afspraak bij de Stealer maken en laat het dan ook even weten of dit dé oplossing is geweest.

Mvg,
Romke

A.Smit (0), 12 jaar geleden

Schrik niet van de kosten. Ik was er een jaar geleden ongeveer 450 euro voor kwijt... Maar ja, wat je zelf al aangaf, rijden met een knipperlicht dat een eigen leven leidt kan ook niet. En bij mij werd het alleen maar erger naar mate de tijd vorderde, uiteindelijk ging het lampje knipperen zonder dat ik het raam dicht deed of een andere schakelaar gebruikte.

Er zijn trouwens twee types UCH, voor hoge gamma en één voor lage gamma. Omdat je een 1.2 hebt kan het met de lage gamma uit. Ik weet alleen niet of er ook een prijsverschil is tussen die twee of dat het eigenlijk hetzelfde apparaat is waar alleen de benodigde opties in worden aangezet. De UCH regelt nogal veel: 34 verschillende zaken.


Succes!

Hompie (0), 12 jaar geleden

Pardon?! 450 Euro!?

Welkom in de wereld van de Franse auto's.. :(

Heino4267 (110), 12 jaar geleden

Wellicht dat ACTronics ook UCH's repareert?
Of via http://fpr-nl.ecu-rc.com/ ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.