Renault Clio: koppeling

Bouwjaar: 1997, Brandstof: LPG, Motorcode: 1400

mijn koppeling is stuk kan ik die zelf vervangen .is dat te doen of raden jullie mij aan om het bij een garage telaten doen is het veel werk en moet je appart gereedschap hebben.

cmhoek

Geplaatst door cmhoek (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

A.Smit (0), 12 jaar geleden

Koppeling is een ruime omschrijving. Wat aan de koppeling is kapot? Pedaal, kabel, gaffel aan de bak?

RPJdeWeert (0), 12 jaar geleden

Ik denk dat hij de koppelingsplaat bedoelt...
Laten we zo zeggen: het is geen werk voor een beginner. Op zich is het allemaal niet zo heel moeilijk, gewoon bouten losdraaien. Maar je zult de versnellingsbak moeten verwijderen, en in sommige gevallen is het zelfs makkelijker om de hele motor met subframe en alles te laten zakken.

cmhoek (0), 12 jaar geleden

heel de koppeling moet vervangen worden.

A.Smit (0), 12 jaar geleden

Ofwel: platen, drukgroep synchromesh?
Dan moet je wel zeker van je zaak zijn als je het zelf gaat doen. Feit dat je het hier eerst vraagt dan denk ik dat je dan toch beter naar de garage kan gaan. Maar dat is mijn idee.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Snelste methode is subframe eronder uit.
Motor ophangen assen eruit en dan baklosmaken.

+/- 5uur werk.

cmhoek (0), 12 jaar geleden

ramjod ben naar garage gegaan die deden precies wat uw zij ze begonnen 12uur en om 5uur was hij klaar bedankt voor het advies.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.