Renault Clio: startprobleem

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

Clio start niet. Sleutel omdraaien, alle lampjes werken gewoon op dashboard, rode lampje startonderbrekeing gaat uit, doordraaien en dan gebeurt er niks. Brandstofpomp hoor je even (zoals het hoort) Gistermiddag startte de auto in een keer en vandaag weer helemaal niks. BVD Ruut

Ruut

Geplaatst door Ruut (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

limbra (485), 12 jaar geleden

Contoleer eens of je ontsteking hebt , door een bougie in de bougie kabel te steken en deze tegen motorblok leggen (massa),
dan iemand anders laten starten en kijken of je vonk hebt .

Draait de startmotor fel rond of krijgt hij de motor net rond ?

Ruut (0), 12 jaar geleden

Probleem is gevonden de aansturing van de startmotor is/was er niet. Nieuw schuifstekkertje op dunne kabel naar bendix geplaatst en de Clio start weer in een keer en loopt als een zonnetje. Groeten Ruut.

limbra (485), 12 jaar geleden

Ik had jouw vraag verkeerd gelezen , maar nu ik het nalees zie ik dat jij duidelijk bent geweest en de start motor niet rond draaide (had er over heen gelezen).
Dus mijn advies om te kijken of er ontsteking was gaat dan niet op.

Maar fijn dat het opgelost is .

groetjes .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.