Daihatsu Sirion: Sirion [automaat] met met vreemd toerental en stuurspeling

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0

Hallo mensen,

Sinds een paar weken heb ik een Sirion automaat in mijn bezit. Toerental stationair was erg wisselend, van 700rpm tot wel 2000 rpm. Gasklephuis schoongemaakt en opnieuw ingeleerd bij garage. Nu is het stationair toerental nog steeds hoog en wisselend [p stand] Zet je de automaat in de D dan zakt het toerental tot zo'n 1000rpm.
Ik heb geen idee wat normale toerentallen zijn bij deze auto, maar ik denk zelf dat deze te hoog zijn [de auto rijdt niet lekker soepel] maar ook de toeren zijn ook wisselend, alsof de auto geen systeem erin heeft? Verder is de kickback als je het gaspedaal loslaat vrij groot: bij lagere snelheden kan dit ruim 1000 toeren schelen?? Is dit normaal? Ook het "terugschakelen" gaat met een klein schokje, bij lage snelheden.

De auto heeft ook een stuurspeling, hoe harder je rijdt des te erger het is. Het stuur trilt ook, en de auto trekt soms naar rechts. De banden zijn inmiddels opnieuw uitgelijnd. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Alvast dank!!

am1980

Geplaatst door am1980 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Sirion? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Garantie of particulier gekocht?

Toerental is inderdaad te hoog. Mogelijk als gevolg van valse lucht - lek/poreus slangetje.
Gaar het storingslampje niet branden tijdens het rijden? Gaat het wel aan als je het contact aan zet?

am1980 (0), 12 jaar geleden

Garantie zit er nog op, bij garage vandaan. Check engine lapje brandt normaal met contact, gaat daarna uit. Gasklephuis schoongemaakt en opnieuw ingeleerd. Daarna is het toerental iets stabieler geworden, maar nog steeds te wisselend en te hoog. Wil graag horen wat mogelijk probleem is, ivm garantie garage.

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Wat zegt de verkoper?

am1980 (0), 12 jaar geleden

Dank je wel voor de reactie, ik ga eerst weer terug naar de garage, hopelijk wordt het verholpen!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Sirion of stel zelf een nieuwe vraag.