Citroën C4 Picasso: Melding "Laag additiefniveau" wissen!?

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI RHR

Daarstraks het additiefreservoir (die rubberen zak) en de FAP-filter vervangen. Maar ik krijg die verdomde melding niet gewist via de DiagBox... Ben al in alle menu's gaan kijken (onderhoud, reparatie, storing zoeken) maar het lukt me niet... Heb wel ergens iets zien staan van "Bevestig dat u het reservoir vervangen hebt" maar als ik dat doe, verschijnt er altijd een communiecatiefout... Ook een testrit en 10liter diesel bijtanken hielp niets.

Iemand een idee? Bij een C8 en C5 ging dit redelijk vlot altijd via Lexia, maar deze C4 via DiagBox vind ik een ramp!

Groeten

Saxofreak

Geplaatst door Saxofreak (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

andreas08 (0) PRO, 12 jaar geleden

soms gebeurt het dat ondanks dat je het gewist hebt dat er geen goede gegevens worden uitgewisseld
zodat je het complete unit moet vervangen dit heb ik enkele malen meegemaakt
daarna geen storingsmeldingen meer
je kan in de parameters zien of de inhoud reservoir goed gereset is

harry folkers (0) PRO, 12 jaar geleden

moet je dit niet in de bfi doen.

peugeottechnieker (0) PRO, 12 jaar geleden

Volgens mij moet je dit in het menu van de motor ebe doen , als hij geen losse additief computer heeft. Bij een losse additief computer moet je het resetten van de ingespoten hoeveel dacht ik ook in de motor doen maar ben hier niet zeker van. Ik doe het meestal via >storingzoeken>expertmode> motor ebe> menu reparation> onderhoud roetfilter> vullen /vervangen van het reservoir. Maar het werkt niet altijd perfekt !! na het resetten pc loskoppelen en binnen 1 minuut de tankdop meer dan 5 seconden los van de tank halen. Zoals andreas al zei, in de parameters kun je controleren of de inhoud van het reservoir weer klopt.

Succes

Lainke (0) PRO, 12 jaar geleden

Als het wissen van deze melding niet lukt, probeer het dan via andere modellen zowel diagbox als lexia. Na de procedure van het resetten de diagnose stekker losnemen contact uit en bsi laten inslapen.

Is voor mij altijd al gelukt, mits meerdere keren proberen in verschillende modellen

Tommy1989 (0) PRO, 12 jaar geleden

je moet de tellers resetten uitlezen met de lexia dan na brandstoftoeving en dan naar speciale handelingen resetten additief tank en melding is uit

Saxofreak (0) PRO, 10 jaar geleden

Na een update van de Diagbox heb ik alles terug kunnen resetten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C4 of stel zelf een nieuwe vraag.