Renault Clio: Branderige lucht onder de motorkap vandaan?

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 Si

Nieuw probleem, wanneer ik een stuk in de Clio heb gereden, ruikt de auto branderig, het komt onder de motorkap vandaan maar kan het niet plaatsen.

Iemand een idee?

Alvast bedankt

Mr.Grien

Geplaatst door Mr.Grien (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

jan T (5) PRO, 12 jaar geleden

geen olie lekkage aanwezig?

groetjes jan.

Mr.Grien (0), 12 jaar geleden

Niet dat ik weet, in ieder geval niet een dusdanige lekkage dat het onder de auto ligt, het blok zweet wel een beetje.

Alles onder de kap is wel een beetje vettig incl. de dynamo, misschien dat deze dan begint te stinken??

Is contact spray misschien een oplossing om de dynamo een beetje te ontvetten??

jan T (5) PRO, 12 jaar geleden

nee niet echt dat moet je met motor reinger doen en dan de motor scxhoon spuiten maar het nadeel dar van is dat de stekkers weer nat kunnen worden.
een bus remmen reinger en daar mee schoon spuiten vind ik beter gaan dat verdampt vrij snel en de rest is er dan af gelopen.

groetjes jan.

Mr.Grien (0), 12 jaar geleden

Bedankt voor de tips!

Maar kan een vieze/vette dynamo de oorzaak zijn dat de auto "branderig" stinkt?

Groeten,

Wybren

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

ja dat kan zeker zou het maar snel verhelpen anders kost het een dynamo

Mr.Grien (0), 12 jaar geleden

O ja, de auto stottert ook een beetje dus ik denk dat de EGR klep (of hoe heet zo'n ding) even schoon moet of de injectoren?, maar waarmee? ook remmenreiniger? (de injectoren natuurlijk niet)

Allemaal vragen....

Bedankt alvast.

Groeten,

Wybren.

Piet8974 (0), 12 jaar geleden

Kan het de ventilator niet zijn van de verwarming , dit was het probleem bij ons.
werkt de ventilator motor van de verwarming/airco nog naar wens.!!

met vr.gr. P.J.Moerland

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Geen stuk plastic tegen de uitlaat gesmolten dat onder het rijden er tegen is gekomen.

Mr.Grien (0), 12 jaar geleden

Hij stinkt alleen als ie stilstaat, maar heb eergister de dynamo vet vrij gemaakt met remmenreiniger en daarna ingespoten met contact-/elektrodenspray.

Klein stukje gereden maar geen brandlucht.

De verwarming doet het prima, geen last.

Uitlaat gechecked maar niets kunnen vinden.

Laat vanavond weten of ie nog stinkt of niet ga eerst nog een stukkie rijden.

Mr.Grien (0), 12 jaar geleden

Zo, even naar huis gereden maar nog steeds een branderige lucht en nu ook een beetje rook onder de motorkap vandaan.

@ Piet8974, Wat mankeerde er aan jullie ventilator?? zelfde klachten??

@ Ramjod, ik zal nog even goed kijken naar de uitlaat, of daar wat tegen aan komt.

Graag hoor ik nog meer ideeën waar de klachten vandaan kunnen komen en/of opgelost kunnen worden

Alvast bedankt.

Groeten Wybren

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

kun je dan niet zien waar de rook vandaan komt

Mr.Grien (0), 12 jaar geleden

Kan het niet echt plaatsen, veel rook is het ook niet. Hoop eigenlijk ook niet dat het meer wordt maar aan de andere kant kan ik het dan wel beter plaatsen...

A.Smit (0), 12 jaar geleden

Even nog over de EGR klep waar je over begon. Die zit er bij jouw 1.6 niet in. EGR klep vind je bij diesels.
Voor het stotteren is vaak een vervuilde gasklep de veroorzaker.

Mr.Grien (0), 12 jaar geleden

Dat scheel weer is die in ieder geval niet stuk.

Maar even een update betreffende het actuele probleem.

Er blijkt olie op de uitlaat te komen waardoor er rook ontstaat en dat stinkt dus, nu even kijken waar het vandaan komt!

Ik denk het oliefilter, maar eerst na de vorst het blok schoonmaken en dan maar eens kijken.

A.Smit (0), 12 jaar geleden

Moet je vaak en veel olie bijvullen? Staat het oliepeil niet te hoog? bij koude motor niet boven de max-markering op de peilstok. De 1.6 uit 1999 zou de K7M motor zijn. De 8v met luchtfilter bovenop. Als er olie OP je uitlaat komt kan het eigenlijk alleen de klepdekselpakking zijn die lekt. Om dat goed te bekijken moet je dan het luchtfilter er even afhalen. Mogelijk is ook dat de olie in het luchtfilter komt. Check dan ook even hoe je filter er uit ziet en maak de binnenkant van het filterhuis goed schoon.

Succes!

Mvg, Arjan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.