Daihatsu Charade: Olie lampje gaat branden

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine

Hallo,

Ik heb problemen met de Daihatsu Charade, de auto deed het gewoon prima maar na 3 maanden stil te hebben gestaan heb ik de volgende klacht.
Als de motor warm wordt verlies hij zij olie druk en gaat het lampje van de olie druk branden. (olie peil is max)
Nooit last gehad van deze klacht en nu ineens wel heeft iemand hier ervaring mee Charade benzine 1.3 16v (volgens mij is het een 1300 cc)

sandmans83

Geplaatst door sandmans83 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Charade? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

kleijn (0), 12 jaar geleden

probeer eeens een nieuwe oliedruk meter

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

meet de olie druk is als de motor warm is

sandmans83 (0), 12 jaar geleden

Ik hoor aan het geluid van de motor dat de olie druk echt te laag is, want soms gaat hij even uit als je flink toeren maakt.

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

pomp stuk of lagers, andere motor monteren

sandmans83 (0), 12 jaar geleden

Ik heb het olie filter vervangen, en nu lijkt alles weer oke heb meer dan 50km proef gereden en het lampje blijft nu netjes uit en de motor klinkt ook goed.
Toch vreemd? want het lampje ging steeds branden stationair en bij lage toeren bij warme motor.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Charade of stel zelf een nieuwe vraag.