Peugeot 406: storing uitlaatgassen en storing katalysator gevolg trillende mo

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.0 l V6

Hallo, volgende bericht komt te voorschijn op mijn instrumentenpanneel: storing uitlaatgassen en storing katalysator met als gevolg een trillende motor die je zelfs voelt bij stationair draaien. Maar voelt enorm aan bij het aanzetten. Gelijk bij welke versnelling als ik op de gaspedaal duwt schudt de motor enorm.

Enig idee wat hier aan de hand is, en wat de oplossing is aub? grtz

lionkadir

Geplaatst door lionkadir (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

19 Reacties

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

bobine stuk loopt niet op alle cilinders

lionkadir (0), 12 jaar geleden

jan zeer bedankt vr je reactie. kheb de auto laten uitlezen en geeft inderdaad een ontsteking aan op cilinder 4. Nu is de vraag welke is nu de 4 de cilinder. Ik zit met een V motor. als ik de kapo open doe en met mijn gezicht naar de auto richt, moet ik van links of van rechts beginne te tellen om de 4 de cilinder te vinden? En wat is het aangeraden, om enkel de deze te vervangen of van eerste keer alle 6?

grtz

lionkadir (0), 12 jaar geleden

instrumentenpanneel geeft storing uitlaatgassen en storing katalysator aan. Kan dat als gevolg van die bobine zijn?

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

ja want dan heeft hij overbrande gassen in de uitlaat bobine vernieuwen ,of bougie, van cilinder 4

lionkadir (0), 12 jaar geleden

enig idee welke de 4 de cilinder is?

heemskerk4251 (0), 12 jaar geleden

Zie topic 3.0 V6 vraagje van 1 januari 2012

lionkadir (0), 12 jaar geleden

Bobine 4 is defect. Volgens ervaringen die jullie opgemaakt hebben, ben ik nu beter met enkel bobine 4 te vervangen of beter van eerste keer alle 6? Ik wil weten of dit probleem vaak voorkomt na een bepaalde km. Mijn auto heeft al 210.000 km, zit de kans groot dat ik dezelfde probleem straks met de andere bobines ook krijg? Wat raden jullie aan vrienden, enkel 4 of alle 6 bobines te vervangen aub? Thanks

hans4074 (0) PRO, 12 jaar geleden

Voor de achterste cilinders moet het inlaat-spruitstuk eraf. Lijkt erger dan het is, maar toch niet iets om elke week te doen. Aangezien de ervaring heeft geleerd dat het meestal de achterste bobines zijn die defect gaan, doe je er verstandig aan in ieder geval de achterste bobines te vernieuwen. Uiteraard de bougies controleren en eventueel alle 6 vernieuwen. Alles staat en valt met de centjes natuurlijk. Vergeet niet om gelijk een nwe pakking voor het inlaatspruitstuk mee te nemen.

lionkadir (0), 12 jaar geleden

Vergeet niet om gelijk een neiuwe pakking vr de inlaatspruitstuk mee te nemen? Wat bedoel je hiermee hans? Is het best dat ik bij inlaatspruitstuk iets meevervang? Zo ja hoe heet dat juist en waar is da aub?

hans4074 (0) PRO, 12 jaar geleden

Om bij (1 van de) achterste bobines te komen moet het inlaatspruitstuk eraf. Tussen het inlaatspruitstuk en de cilinderkop zit een pakking. Het is dus verstandig om deze pakking ook te vervangen.

lionkadir (0), 12 jaar geleden

Eens die pakking los gekomen is, is hij zo goed ni meer ofwa? Kzal da deker bijvervangen broere. Thank you

lionkadir (0), 12 jaar geleden

hallo, ik heb de 6 bobines en de bougies vervangen. De trilling is grotendeels verminderd. De melding katalysator probleem komt ook niet meer te voorschijn. Maar toch is er lichtjes trilling vooral bij het vertrekken vanuit stilstand. De melding storing uitlaatgassen blijven komen op het instrumentenpaneel.
Iemand idee wat nog de oorzaak kan zijn van die trilling? Of komt die bericht storing uitlaatgassen gewoon omdat ik die fout niet heb gewist?

(Tis een auto op lpi maar probleem doet zich zowel op gas als op benzine)

grtz

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Eerst wissen,dan gaan rijden.

lionkadir (0), 12 jaar geleden

De bougie 6 was wel redelijk vettig. kan dit soms een oorzaak zijn? Hoe komt het dat die bougies in aanmerking komt met motorolie infeite?

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

door versleten zuigerveren, kleprubbers !

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Dat vettig zijn van de bougie kan ook komen doordat de motor niet op temp is geweest.
Een bougie brand pas schoon op bedrijfstemp.
Eerst storing wissen,dan de boel goed warm rijden en dan nog eens kijken.
Ook moet de ECU zijn waarden terugregelen omdat door de storing de ECU zich aangepast heeft,te rijk mengsel door kapotte bobine.

lionkadir (0), 12 jaar geleden

Hey jan, je zegt me door versleten zuigersveren kleprubbers. Bedoel je die trilling of die bougie te vettig stond? Was beetje onduidelijk. Grtz

lionkadir (0), 10 jaar geleden

Alle 6 de bougies en bobine vervangen en de probleem is opgelost. Alvast bedankt

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

zo dan heb je er nog lang mee doorgereden ruim 23 maanden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum