Renault Laguna: Noodloop Laguna PH II nov. 2002 2.0 benzine

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Hallo,

Ik zit al 1 1/2 maand met een stilstaande auto, twee kindren en vrouw en ben ten einde raad, want de centen zijn meer dan op. Ik heb een link op youtube gevonden met exact hetzelfde probleem;

http://www.youtube.com/watch?v=5P-_eLlhJ...

Het betreft weliswaar een automaat. De mijne is handgeschakeld. Probleem; Motor loopt 2800-3000 toeren, kan geen gas meer geven, boordcomputer geeft aan inspuiting defect en enkele seconden later ESP defect. Inmiddels gasklephuis laten vervangen door gereviseerde. Geen resultaat. Bij de dealer nieuw gasklephuis laten monteren. Geen resultaat. Zelf gaspedaalpositiesensor door gereviseerde vervangen. Geen resultaat. Nu wil Renault de kabels doormeten. Mocht dit geen resultaat geven, de computer vervangen. Zoals gezegd;de centen zijn op. Heeft iemand enig idee, wat ik zelf nog zou kunnen?

Groet, Marcel

marcelnie

Geplaatst door marcelnie (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik weet niet wat voor een gasklephuis er voorheen heeft opgezeten maar wanneer men van een nylonhuis naar een aluminiumgasklephuis gaat moet er nieuwe softare geinstalleerd worden speciaa cdl voor het gasklephuis.
Dat moet gebeuren anders krijg je zo'n probleem.
Herpr kan alleen via de dealer.
Er zijn gevallen dat het probleem in de computer zit.
Misschien kan ACtronics deze repareren.
Je kunt deze niet wisselen van andere auto omdat deze gecodeerd zijn.

Heino4267 (205), 12 jaar geleden

Was het niet zo dat als je de gaspedaalpositiesensor vervangt, dat meteen ook de stekker en bedrading vervangen en verlegd moeten worden?
Meestal is dan het probleem opgelost.

riejo (0), 12 jaar geleden

hallo, ik heb dit probleem ook gehad met mijn renault laguna grandtour 1.8. 2002. na enige tijd openbaarde zich de storing en kwam ik er achter dat de bedrading van het gasklephuis en gaspedaalsensor waren omgelegd naar de inspuitcomputer. en de stekker op het gasklephuis was vernieuwd. maar dit alles heeft blijkbaar niet geholpen. nu zit ik ook op het renault-club forum. daar gaf iemand de tip, dat als je de accu kabel los haald de storing opgeheven wordt. en dat was bij mij ook zo. dus hij concludeerde dat wanneer de inspuitcomputer stroomvrij wordt gemaakt er geen storing is.en gewoon weer gestart kan worden.na aansluiten accukabel.het maakt niet uit hoe lang je het los haald.dus gaf hij aan dat hij bij zijn auto een relais heeft geplaatst op de voedingskabel van de inspuitcomputer. dat wanneer je de kaart er uit haald de inspuitcomputer stroomvrij is. kaart er in ,is de stroom er weer op .starten zonder storing. het relais doet wat je anders handmatig doet met de accukabel.

op het renaultclub forum heb ik in samenspraak met degene die deze oplossing aandroeg beschreven hoe het relais te plaatsen en nog wat zaken.ik rij nu al een half jaar zonder problemen.

ik weet niet of deze oplossing voor eeuwig is, maar tot nu toe werkt het. ik heb nog geen reacties gehad op het renaultclub forum wat fout zou kunnen gaan.
deze oplossing kost ongeveer 20 euro aan materiaal en 1 uurtje werk.

de dealer wilde alles vernieuwen en dan ben je een veelvoud aan euro's kwijt. ik hoop dat je hier iets aan hebt. groeten

sgm (0), 12 jaar geleden

De volgorde die de dealer heeft doorlopen is die van lagere naar hogere kosten. In principe kunnen alle acties tot resultaat leiden. Alleen ben je veel geld kwijt als je pas na de laatste de oplossing hebt. Helaas zelf meegemaakt en het vervangen van de injectiecomputer loste de problemen voorgoed op.
Bij de 1.8L uitvoering die ik had waren de bobines ook een zwak punt. Die gaven dan ook vage storingen, zoals een niet correct werkend instrumentenpaneel en climate control. Het vervangen van de bobines door de originele van Renault (en niet die uit de autohandel) loste de problemen ook definitief op.

Helaas kost dat allemaal veel geld. Je kunt natuurlijk lapmiddelen gebruiken, maar van een onbetrouwbare auto wordt je ook niet vrolijk.

Remi.laguna (105), 12 jaar geleden

Zelfde probleem gehad.

Omleggen bedrading ECU naar gasklephuis voeding draden volgens mij apart omgelegd,en dikkere bedrading gebruikt.
Bedrading ECU gaspedaalsensor omgelegd.

Tot op heden geen problemen meer.......

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.