Renault Grand Espace: "variablele stuurbekrachtiging defect"

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.5 V6

Renault Espace 3.5
BJ 2004

Goedenavond, Ik heb de melding "variablele stuurbekrachtiging defect"
De stuurbekrachtiging werkt verder zonder problemen. Kan er niks aan ontdekken.
Als ik de accu 5 min. loskopel, dan blijft de melding gewoon komen, samen met het service melding.

Contact aan; controle van alle componenten, alles OK. Dan starten, dan komt ditect de sevice melding in beeld, enkele sec later..komt de melding "variablele stuurbekrachtiging defect". Lijkt me dar er geen signaal door iets wordtgegeven, maar wat en welk component zou dit moeten verzorgen? Wie kan me verder helpen. De garage heeft e.e.a uitgelezen maar geeft aan dit niet te kunnen vinden?

fhk

Geplaatst door fhk (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

RPJdeWeert (0), 12 jaar geleden

Heb je hem bij de dealer uit laten lezen? Want zij kunnen vaak wat meer zien dan een universele garage.

Safrane10698 (0), 12 jaar geleden

Er zit op de variant met variablele sturrbekrachtiging een extra ventiel op het stuurhuis. Mogelijk dat deze defect is of een storing oplevert waardoor je wel stuurbekrachtiging hebt, maar niet meer variabel.

fhk (0), 12 jaar geleden

De motor is vervangen, daarna is dit probleem gekomen, kan dit door lucht, vuil, of iets anders komen?

fhk (0), 12 jaar geleden

[quote=fhk]De motor is vervangen, daarna is dit probleem gekomen, kan dit door lucht, vuil, of iets anders komen?[/quote]
Neem aan er op het ventiel ook elektra aansluitingen zitten, ook een terugkoppeling/foutmelding?

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Op het stuurhuis zit een stekker voor het variable systeem zit deze erop?
Zit de kabel van de stekker niet ergens knel?

fhk (0), 12 jaar geleden

Allereerst bedankt voor de reacties. De Garage waar de Espace de motor wissel heeft ondervonden heeft de nieuwste versie
software en apparatuur. Ik zal het stuurhuis eens opzoeken, hopelijk dat ik er een beetje makkelijk bij kan.
Zal dan de stekker en bedrading controleren.
Weten jullie ook waar deze ongeveer zit? En kan iemand me een Elektrisch schema verzorgen. voor het type:

ESPACE; GRAND 3.5 AUTOMAAT
bouwjaar Januari 2004
uitvoering Station
deuren 4
brandstof Benzine
vermogen 177 kW
motorcode V4Y A7
cilinders 6
cilinderinhoud 3.498
gewicht 1.835 kg
kleur zwart

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Waar de stuurstang wordt bevestigt.

fhk (0), 12 jaar geleden

Beste Ramjod, klopt, de kabel is idd doorgeschuurd. Ik ga deze van het weekend repareren.
Bedankt voor jullie steun! Wat een geweldig form toch!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.