Daihatsu Applause: Wat is dit? Onderaan blok tegen cartepan aan.

Bouwjaar: 1990

Onderaan het blok tegen de carterpan zitten deze bouten.
Wat zijn deze bouten? Kunnen deze bouten in verband worden gebracht met een verlies van een druppeltje olie?

http://www.pannekeet.info/bout.jpg

Frans P.

Geplaatst door Frans P. (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Applause? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Vutter1 (0) PRO, 12 jaar geleden

Als je goed kijkt zal je zien dat deze bouten bevestigings bouten van verstevings bruggen zijn tussen de motor en de versnellingsbak. Dit zijn blinde gaten dus kunnen normaal gesproken geen olielekkage veroorzaken. Vindt je daar af en toe een druppeltje olie dan moet je je daar niet druk over maken. Het kan zijn dat de achterste krukaskeerring iets zweet. Daar kan hij oud mee worden. Ook kan de kleppendekselpakking iets zweten/lekken, waardoor olie tussen motor en bak naar beneden loopt (keerring vervangen). Bij dit alles er van uitgegaan dat het motorolie is. Is het versnellingsbakolie dan is het probleem groter.De priceaskeerring is dan waarschijnlijk de boosdoener (als de aandrijfaskeerringen niet lekken). Dan moet de bak eruit en gedemonteerd worden omdat deze keerring van binnenuit gemonteerd is. Even goed controleren en dan verneem ik het wel.
Groeten, Vutter

Frans P. (0), 12 jaar geleden

Dank je, meneer V.
Mijn vraag staat niet los van een al gevonden druppel olie, rond om deze plek. Dat had ik al in de gaten.
Het leek er op, want de druppels olie lijken bijna niet meer voor te komen, dat de pakking van carterpan en een gebroken boutje, de schuldigen waren. Maar ik wilde wel alles in kaart brengen.
Ik heb het gedeelte rond de gebroken bout schoongemaakt met remolie, opgeschuurd en daar staalpasta aangebracht.

Frans P. (0), 12 jaar geleden

Hier lijkt het nog iets te zweten, in de rand of de aansluiting versnellingsbak - blok.

Zal ik in deze hoeken of op deze rand ook nog wat staalpasta doen?

De auto hoeft geen jaren meer mee, dus alles loshalen doe ik niet, maar ik probeer de auto zo lang mogelijk op de weg te houden zonder al te veel kosten.

Ach ja, en als ik het zo kan oplossen.

dnugter (0), 12 jaar geleden

Olie is goed tegen roest en smeert onderdelen.

Als hij niet te veel zweet...
Zou ik het zo laten.

Frans P. (0), 12 jaar geleden

De auto staat bij de sloop. Bij keuring remmen rondom, uitlaatdemper, enkele gaten onder de wagen en iets met de vering. Ach ja, de wagen koste ook bijna niets. Ga over op oude Volkswagen Passat.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Applause of stel zelf een nieuwe vraag.