Renault Megane: Renault Megane 1996 startproblemen/schokken

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine

Hallo,

Ongeveer 2 maanden geleden een Renault megane gekocht.

Na 1 week had de startblokkering het al begeven, deze verwijderd bij garage.
Problemen bleven bestaan, dus na 1 week weer terug. Bleek er 1 of ander slangetje niet goed te zijn.
Na deze reparatie zou de auto weer prima moeten lopen; niet dus.

Regelmatig bij starten begint auto te schokken en dreigt uit te vallen. Probleem komt niet altijd voor, is al vanaf aanschaf auto.

Afgelopen week starte die helemaal niet, ANWB steekt het op stappenmotor.

Deze is nu vervangen, echter probleem is er nog, wel in mindere mate.
Nieuw probleem is af en toe schokken tijdens het rijden, zelfde effect als even snel op de rem staan.

Ben al bij 2 garage`s geweest maar hebben beide geen idee...

Iemand tips of ideeen?

Heel erg bedankt!

lintepint

Geplaatst door lintepint (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

RPJdeWeert (0), 12 jaar geleden

Hoe heeft men de startonderbreking verwijderd? Dit is namelijk niet mogelijk....

Verder, controleer het inlaattraject eens op valse lucht, gasklephuis schoonmaken.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Daar ben ik ook benieuwd naar hoe ze de startonderbreker omzeilen.
Wij als dealer kunnen het niet.

Kontroleer eens je inlaatpakking dmv met remreiniger erop te spuiten bij lekkage zou het toerental moeten veranderen.
Sproei eens wat over de bobine's en kabels en controleer of er geen vonklekkage is.
Klepspeling eens gecontroleerd?
Compressietest uitgevoerd?
Controleer ook eens je motorsteunen of deze niet gescheurd zijn.

abc (0) PRO, 12 jaar geleden

controleer de massa kabel op de dynamo steun is en de zekering houder naast de accu

lintepint (0), 12 jaar geleden

De startblokkering is door middel van een 5 cijferige code door de dealer verwijderd.
Mocht ik ooit een lege accu hebben zou deze opnieuw gebruikt moeten worden voor het verwijderen van de startonderbreking.

Dit weekend de auto 5 x gestart, geen problemen, ongeveer 100 km gereden en nergens last van, maar ik ben er nog niet gerust op.
Toch hoop ik dat de nieuwe stappenmotor toch alle problemen heeft weggenomen.. afwachten maar weer.

Bedankt voor de reacties tot zover!

RPJdeWeert (0), 12 jaar geleden

Dan is de startonderbreker niet verwijderd, of gedeactiveerd. Dit is de noodcode om de auto in geval van lege batterij te kunnen starten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.